حجم فایل : 6.4 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 75
بنام خدا مقایسه ی الگوی کارت امتیازی متوازن و بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
مقدمه توسعة الگوی کارت امتیازی متوازن (BSC) بر مبنای الگوی بنیاد اروپايی مديريت کیفیت (EFQM) در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. روش سنتی ارزیابی عملکرد سازمان بر اساس سنجه های حسابداری مالی همانند بازگشت سرمایه و درآمد هر سهم بود. تا قرن بیستم، این شاخص های مالی، شاخص های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت ها بودند، چرا که مزیت رقابتی آن دوران عمدتاً مبتنی بر کاهش بهای تمام شده ناشی از صرفه مقیاس و تولید انبوه بود. با ورود به قرن بیست و یکم علی رغم اینکه سنجه های مالی تحول یافتند و استفاده از مفهوم ارزش افزوده اقتصادی (EVA) رایج گردید، با این حال بسیاری اتکاء انحصاری بر سنجه های عملکرد مالی را زیر سوال بردند.
با افزایش نسبت دارایی های نامشهود به دارایی های مشهود، برنامه ریزی برای استفاده از سرمایه های معنوی و غیر فیزیکی در دستور کار مدیران قرار گرفت.
مقدمه کاپلان و نورتون رویکرد کارت امتیازی متوازن را معرفی کردند و بر آن اساس شرکت ها برای ارزیابی عملکرد خود نباید فقط بر شاخص های مالی تکیه کنند بلکه باید عملکرد خود را از سه جنبه دیگر یعنی مشتری، فرآیند و رشد و یادگیری نیز مورد ارزیابی قرار دهند. David Norton Robert Kaplan مقدمه در سالهای گذشته، مفهوم مديريت عملكرد و معیارهای مورد استفاده برای سنجش عملكرد سازمانها، تغییرهايی تدريجی را تجربه کرده است)لی، 2006(
بعنوان مثال، در عصر اقتصاد صنعتی، نظامهای ارزيابی عملكرد، عمدتا متكی بر سنجه های مالی بود (رجب بیگی و همكاران،1390) دلیل اصلی کارايی سنجه های مالی در اين عصر، مربوط به مزيتهای رقابتی بود که ويژگی مشترک اغلب آنها، کاهش بهای تمام شده ی ناشی از تولید انبوه قلمداد میشد. از سوی ديگر، در عصر اطلاعات، دانش کارکنان، رضايت مشتريان، کیفیت محصولات، فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی، به دارايیهای به مراتب ارزشمندتر از دارايیهای فیزيكی تبديل شده است )شفیعی و همكاران، 2014) مقدمه علاوه بر اين، بهبود مستمر عملكرد، برخلاف عصر اقتصاد صنعتی، به عنوان يک نیاز رقابتی در بسیاری از سازمانها مطرح شده است )وانگراسمی و همكاران،2003). دهة 1980 را میتوان نقطة آغازين تغییرهای گسترده در سنجش عملكرد سازمانی با استفاده از الگوهای جديد دانست. در اين زمان، نگرانی روزافزونی در مورد کیفیت و بهره وری پايین و از طرفی، افزايش رقابت در بازار پويای جهانی وجود داشت )پادبنیک و دالینسک، 2008) و مديران سازمانها متقاعد شده بودند که سنجه های مالی، مانع از مديريت مؤثر آنها میشود. )کاپلان ونورتون، 1992) مقدمه به طور کلی، الگوهای ايجادشده برای سنجش عملكرد سازمانی، در قالب دو گروه اصلی، تقسیم بندی میشود: گروهی که بر خود ارزيابی تأکید میکنند؛ مانند الگوهای دمینگ )در ژاپن(، مالكولم بالدريج )در آمريكا(، بن...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
فرمت فایل اصلی : پاورپوینت ( ppt ) حجم درحالت فشرده : 1.97 مگابایت تعداد صفحات فایل : 33 اسلاید هدیه محصول : فایل پاورپوینت بررسی معماری سبک رازی-24 اسلاید هردوفایل (فایل اصلی و هدیه) در یک فایل زیپ (zip-winrar) قرار گرفته است. پاورپوینت بررسی سبک معماری ... ...
دانلود پاورپوینت نامه نگاری قسمتی از متن.... عناوین موضوعات کارگاه نامه نگاری و مکاتبات اداری آشنایی با تقسیم بندی نامه ها ریخت شناسی نامه ها شیوه نگارش نامه ها انواع نامه های اداری و مراحل تهیه آنها اصطلاح شناسی مکاتبات اداری نامه ها و شکایات حقوقی اسناد و نوشته های ... ...
پاسخ تشریحی تمرین های کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر با نام انگلیسی: Theory Of Machine And Mechanisms Si Edition solution manual, 4th Ed. by Gordon R. Pennock & Joseph E. Shigley John J. Uicker این مجموعه شامل پاسخ تشریحی تمرین ... ...
مدل تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM یا European Foundation for Quality Management Excellence Model)، یک چارچوب خودارزیابی برای اندازهگیری نقاط قوت و زمینههای بهبود سازمان در کل فعالیتهای آن است. اصطلاح “تعالی” به این دلیل استفاده میشود که مدل تعالی بر آنچه سازمان ... ...