حجم فایل : 122.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 86
بنام خدا راهنماي ارزيابي دروني مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي
دانشگاه علوم پزشكي لرستان ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي كيفيت يك ارزش اصلي در آموزش عالي بوده ،ضمن ابهام خاصي كه همواره در مورد آن وجود داشته، مفاهيم متعددي براي آن متصور است كه هر يك از منظري مورد توجه قرار گرفته و هر كدام مورد استفاده خاصي نيز دارد.
روشي كه براي ارزيابي يا ارزشيابي (evaluation) از كيفيت درآموزش عالي بكار گرفته ميشود، نيز بايد در جهت همان مفهوم از كيفيت باشد كه انتخاب كرده و به آن توجه داريم. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي يكي از مهمترين نكاتي كه در بررسي كيفيت با آن مواجه ميشويم اين است كه يك تعريف علمي از كيفيت همواره بايد اختصاصي باشد.
يعني ” كيفيت چيزي براي يك هدف خاص“
به عبارت ديگر، ”كيفيت عام“ وجود ندارد. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي اين همان تعريفي است كه كيفيت را ”تناسب با هدف (fitness for purpose)“ معرفي ميكند.
مثلاً يك برنامه تحصيلي ممكن است براي تربيت افرادي محقق بسيار خوب باشد ولي نه براي تربيت افرادي كه در آن حرفه مشغول به كار مي شوند. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي پس، يكي از رويكردهاي علمي در ارزشيابي آموزشي، رويكرد مبتني بر هدف مي باشد.
در اين راهنما سعي شده است الگوي مناسبي براي اجراي ارزشيابي دروني مبتني بر هدف در سطح گروههاي آموزشي در اختيار علاقهمندان و مجريان اين طرح قرار گيرد. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي هدف اصلي از چنين ارزيابي ارتقاء كيفيت بوده و اين مهم از طريق فرايندي انجام ميگيرد كه منجر به قضاوت يا توصيهها و پيشنهاداتي در خصوص كيفيت آموزش در گروه مربوطه ميگردد.
به طور معمول ماهيت چنين ارزشيابيهايي بيشتر كيفي است. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي البته هر ارزشيابي داراي دو بعد دروني (خود ارزشيابي) و بيروني (توسط كارشناسان خارجي ياهيأت همگنان) ميباشد، كه در اين مورد نيز در صورتي كه گروه لازم بداند ميتواند پس از انجام ارزشيابي و به منظور اطمينان از صحت كار و استفاده از نظرات متخصصين و كارشناسان خارج از اين مجموعه در جهت شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف و دريافت پيشنهادات مناسب براي بهبود،در خواست انجام ارزشيابي بيروني نمايد. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي مسئوليت و هدايت ارزشيابي دروني به عهده يك تيم خود ارزشيابي يا همان كميته ارزشيابي دروني و ترجيحاً به رهبري مدير گروه ميباشد.
براي رسيدن به اهداف ارزشيابي دروني، كاركردن بر مبناي راهنما و چهار چوب ارائه شده كه بيشتر عوامل مقتضي و سئوالات اصلي را پوشش مي دهد، بسيار حائز اهميت است. ارزيابي دروني مبتني بر هدف در گروههاي آموزشي به طور خلاصه در اين الگو، گروه عوامل مؤثر در آموزش را بررسي كرده و وضعيت موجود آن را با استفاده از ابزار مناسب بدست م...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجیهای دستگاه سانتریفیوژ منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...
همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...
فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانشآموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...
کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی میگوید که در فرهنگ گذشته ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمیشده و نمیشود. کسانیکه بر لبه باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...
طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...