حجم فایل : 102.1 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 41
دوچرخه و نقش آن در ترافیک و حمل و نقل شهری مقدمه: با نگاهی اجمالی به توسعه و رشد فزاینده شهرها در دهه های اخیر میتوان گفت اولین کاربری که نقش موثری بر تکوین و ساخت شهر دارد، سیستم حمل و نقل درون شهری میباشد و در حقیقت پیچیدهترین شبکه در کالبد فیزیکی شهر همانا وجود شبکه راهها و معابر به هم تنیده بوده که این کاربری عمده ترین و در صورت بررسی بالاترین استفاده را در حمل و نقل مسافر و کالا در سطح شهر دارد.
به عبارتی به واسطه این معابر که شامل بزرگ راههای درون شهرها، راههای درجه اول، راههای درجه دو و سه و نیز دسترسی های درون مناطق و محلات از جمله معابر فرعی می باشد کلیه مراسلات و جابجاییها در این شبکه ها انجام می شود.
شبکه درون شهری به لحاظ گستردگی تا حدود 30 درصد فضای شهر را اشغال می کند هر چقدر این شبکه، اصولی و با رعایت استانداردهای شهرسازی طراحی شود ؛ بر روانسازی ترافیک و حمل و نقل شهری تاثیر عمیقی گذاشته و بواسطه این کاربری دسترسی به تمام مناطق، نواحی و محلات عملی می شود. در ضمن پیچیده ترین کاربری در تقسیمات انواع کاربریهای درون شهری شامل کاربری شبکه حمل و نقل درون شهری است که هر اندازه شهرها بزرگتر میشوند و به کلانشهر، مادر شهر و مترو پلیس تبدیل می شوند، پیچیدگی آنها نیز مضاعف گردیده و شکل و فرم شبکه راهها در درون شهرها دچار تغییر و دگرگونی می شود.
در سالهای اخیر با توجه به چالشهای ترافیکی رو به گسترش قرن حاضر همه روز شاهد روانسازی شبکه حمل و نقل در درون شهرها هستیم که بطور مثال می توان به تقاطع های غیر هم سطح ، طراحی و اجرا شده در شبکه معابر شهری در سطح کلان شهرها اشاره نمود.
همچنین ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی، و مسیرهای ویژه تاکسی و دوچرخه سواری که در کشورهای اروپایی این مسیرهای ویژه در سالهای قبل ایجاد گردیده بود، در کشور ایران عزیزمان نیز در دهه های گذشته برای این موضوع نیز اهمیت ویژه ای قائل شده اند .
با این اوصاف و با توجه به راه اندازی خطوط ویژه دوچرخه سواری در کلانشهرها میتوان از این ایده ی بسیار موثر در شهرهای میانه اندام و بزرگ نیز بهره مند شد و این مقوله را در سطح سایر شهر نیز گسترش داد.
در واقع چالش پیش روی شهروندان همانا امنیت ترافیکی در درون شهرها می باشد که در صورت تحقق این مهم می توان امیدوار بود که شهروندان ساکن شهرها به راحتی و با صرف هزینه کم به این امکانات دسترسی پیدا خواهند کرد. و البته باید در نظر داشت رویکرد جدید شهرسازی به سمت وسایل نقلیه کم هزینه و نشاط انگیز است.
انواع وسایل نقلیه درون شهری به لحاظ مکانیزم حرکت: انواع وسایل نقلیه درون شهری را به دو بخش می توان تقسیم بندی کرد که در یک بخش کلیه وسایل موتوری قرار گرفته که شامل انواع ماشین- قطار شهری – اتوبوس و موتورسیکلت و... که مکانیزم حرکتی آنها مکانیکی بوده و جهت راه اندازی و حرکت این وسایل، انواع انرژی الکتریکی و احتراقی لازم بود...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجیهای دستگاه سانتریفیوژ منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...
فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانشآموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...
ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 7 سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت اسلامی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، تحقیق در عملیات پیشرفته، استعداد ... ...
کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی میگوید که در فرهنگ گذشته ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمیشده و نمیشود. کسانیکه بر لبه باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...