حجم فایل : 754.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 77
بسم الله الرحمن الرحیم ترمزها:
ترمزها دستگاههایی که سرعت حرکت اجسام را کم کرده ، یا آنها را از حرکت باز می دارند. برای این کار، انرژی جنبشی و پتانسیل موجود را تبدیل به انرژی حرارتی می کنند. عمل ترمز کردن در صنعت، مخصوصاً در اتومبیل، نقش حیاتی دارد. انجام هرچه بهتر عمل ترمز، به فشار ایجاد شده در واحد سطح ترمز،ضریب اصطکاک و قابلیت ترمز برای تبدیل انرژی موجود به انرژی حرارتی بستگی دارد. ترمزها مشابه کلاچها هستند. تفاوت بین ترمز و کلاچ را به این صورت می توان بیان کرد که کلاچها حرکت دورانی یک محور را به محور دیگر منتقل نموده، سرعت آنها را به یک سرعت، تبدیل می کنند در صورتی که ترمزها آنها را از حرکت باز می دارند. طبقه بندی ترمزها ترمزها بیشتر به صورت کفشکی، نواری و دیسکی ساخته می شوند. سیستمهای کنترل آنان مانند کلاچها به صورت مکانیکی، پنوماتیکی،هیدرولیکی و الکترو مغناطیسی ساخته می شوند. ترمزها برای منظورهای مختلف بکار می روند.مثلاً برای پایین آوردن جسمی، که سیستم ترمز انرژی پتانسیل را به انرژی حرارتی تبدیل می کند و یا در جسمی مانند اتومبیل، انرژی جنبشی را به انرژی حرارتی تبدیل می نماید و باعث توقف آن می شود ویا جسمی مثل آسانسور را در حالت آویزان نگه می دارند. به همین دلیل، بر حسب فرم ساختمان، مکانیزم کار آنها را طبقه بندی می نمایند.. ترمزهای کفشکی ترمز های کفشکی که موارد استفاده انها در اتومبیل هاست به طور کلی از سه قسمت تشکیل میشوند.
1) لنت ترمز که روی قطعه فولادی به فرم نیم دایره نصب شده است و کفشک (3)نام دارد –(2)مربوط به ترمز میباشند در نتیجه فشار دادن کفشک از داخل یا خارج به چرخ عمل ترمز صورت میگیرد.
بازوی ترمز وظیفه وارد کردن نیرو به کفشک را به عهده دارد. این ترمز ها با کفشک های داخلی و خارجی نیز ساخته میشوند. ترمزهای کفشکی به سه دسته تقسیم می شوند
الف) یک کفشکی ب) دو کفشکی ج) سه کفشکی
ترمزهای دو کفشکی داخلی این ترمزها از نظر کارکرد، مشابه ترمزهای کفشکی خارجی می باشند. در اتومبیلهای سواری و کامیونها، از این ترمزها استفاده می شود که بیشتر هیدرولیکی کار می کنند. به دلیل ممان اینرسی اتومبیل در زمان ترمز گرفتن، 55% الی 60% وزن اتومبیل به لاستیکهای جلو وارد می شود. در نتیجه، لاستیکهای جلوی ماشین همیشه نسبت به لاستیکهای عقب به اندازه 55% الی60% به گشتاور اصطکاکی نیاز دارد سیستم هیدرولیک آنها مطابق شکل زیر طراحی می گردد که به لاستیکهای جلوی ماشین، فشار زیادی را انتقال می دهند. از نظر اطمینان، سیستم ترمز جلو و عقب باید جدا از هم کار کنند. فقط برای همزمان عمل کردن به صورت هماهنگ کار میکنند در شکل زیر مدار هیدرولیکی سیستم ترمز را می بینیم. در این تصویر نیروی وارد بر پدال ترمز به پیستون سیلندر اصلی منتقل می گردد، پیستون روغن را با فشار لازم به سیلندر داخل چرخ می فرستد و در آنجا فشار روغن...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجیهای دستگاه سانتریفیوژ منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...
همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...
فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانشآموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...
کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی میگوید که در فرهنگ گذشته ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمیشده و نمیشود. کسانیکه بر لبه باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...