مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

تاج محل ممتاز محل


تاج محل ممتاز محل

حجم فایل : 174.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 16
تاج محل(ممتاز محل)
تاج محل(ممتاز محل)

دختر اصف خان به نام ارجمند بانو بیگم با پسر جهانگیر موسوم به شاهزاده خرم (شاه جهان ) ازدواج کرد
گفته اند جهان همسرش را بسیار دوست داشت و در همه سفرها از جمله سفرهای جنگی نیز او را همراه خود میبرد.
در راه جنگ با حاکم افغانی دکن ارجمند بانو دچار بیماری شدیدی می شود که امیدی به زنده بودنش نبوده شاه خود را به همسرش می رساند واز وی می خواهد هر چه در دل دارد بگوید و وی دو وصیت می کند 1) بعد از وی با کس دیگری ازدواج نکند 2) برای وی ارامگاهی جالب و کامل و عجیب و غریب بسازد
تقسیم بندی عرصه های تا ج محل عرصه تجاری( چهارسو بازار) عرصه آرمانی وبهشت گونه (باغ) عرصه انتقالی ورابط (میدان جلو خان) Ref: .
سبک شناسی معماری ایرانی –پیر نیا)
تاریخ هنرمعماری ایران در دوره اسلامی-محمد یوسف کیانی
هنر ومعماری اسلامی ایران-لطیف ابوالقاسمی
عرصه نهایی وغایی(عمارت مزار) اصول طراحی تاج محل 1)اصل سلسله مراتب Ref: .
سبک شناسی معماری ایرانی –پیر نیا)
تاریخ هنرمعماری ایران در دوره اسلامی-محمد یوسف کیانی
هنر ومعماری اسلامی ایران-لطیف ابوالقاسمی
عرصه تجاری( چهارسو بازار) در جبهه جنوبی میدان جلو خانه فضایی مستطیل شکل وجود داشت که از دو راسته بازار متقاطع و چهار سرا (کاروانسرا) تشکیل شده است. این عرصه چهار دروازه ورودی در امتداد هر یک از چهار راسته بازار داشته است.
عرصه انتقالی ورابط (میدان جلو خان)
) جلو خانه یا به اصطلاح رایج در ان زمان چوک خانه (میدان جلو خان) عرصه یا فضایی بود که غالبا در جلوی ورودی بسیاری از فضاهای معماری به ویزه بناهای بزرگ و عمومی ساخته میشد .
جلو خان تاج محل عرصه ای مستطیل شکل است که دروازه با شکوه ورودی باغ و مزار در وسط جبهه متصل به باغ قرار دارد.
عرصه آرمانی وبهشت گونه (باغ)
باغ عرصه ای کاملا مشخص و متمایز از عرصه ها دارد. فرم ان مربع شکل که یکی از شکلهای مهم و مقدس در فرهنگ طراحی معماری ایرانی است. عرصه باغ نیز با طرح چهار باغ که یکی از مهمترین الگوهای طراحی باغ ایرانی است ساخته شده است.
بهترین و کاملترین شکل چهار باغ اجرا شده که عرصه ای مربع شکل ( یا به شکل مستطیل) توسط چهار معبر یا خیابان به چهار قسمت مربع مستطیل تقسیم میکند . هر یک از چهار مربع به دست امده نیزدوباره به چهار قسمت تقسیم میشود و این روند تا جای ممکن ادامه می یافت.
عرصه باغ تاج محل در چهار مرحله به مربع های کوچکتر تقسیم شده است و فضای هر سطح را با درختان و گل های متنوع پوشانده بودند عرصه نهایی وغایی(عمارت مزار) عرصه مزار سطحی مستطیل شکل را در بر میگیرد که همه عناصر عرصه مزار در روی این کرسی است در وسط این کرسی یک کرسی دیگر برای بالاتربودن مزار ساخته شده است .
ساختمان مزار با طرح هشت بهشت ط...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 116

دیدگاه های کاربران (0)

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 7 سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت اسلامی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، تحقیق در عملیات پیشرفته، استعداد ... ...

دانلود پاورپوینت  اینترا آئورتیك بالون پمپ

دانلود پاورپوینت اینترا آئورتیك بالون پمپ

قسمتی از متن.....   اینترا بالون پمپ یك دستگاه اختصاصی كمكی قلب میباشد در این روش یك كاتتر بالون دار را از طریق شریان فمورال وارد آئورت نزولی كرده و در هنگام سیستول بطن و انقباض بطن چپ وهنگام بسته شدن دریچه آئورت این بالون باد شده و با افزایش حجم در آئورت پرفیوژن كرونری ... ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما