حجم فایل : 351.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 70
به نام خدا اجزا آموزش موفق برنامه ریزی(طراحی) آموزشی يعني ....
روند پیش اندیشی وتصمیم گیری منطقی برای استفاده ازمنابع بالقوه وبالفعل به منظور دست یابی به اهداف مطلوب واز پیش تعیین شده (تامین یادگیری مطلوب درفراگیر )وارزیابی میزان تحقق این یادگیری برنامه ريزي به مجموعه فعاليت هاي منظم كه از تعيين هدف شروع مي شود و با انتخاب روش ها و وسايل متناسب با هدف ادامه پيدا مي كند و سپس به اجرا در مي آيد و ارزشيابي مي شود برنامه ريزی مي گويند.
بنابراین
طراحی ونقشه کشیدن برای رسیدن به اهداف را برنامه ریزی میگویند
Questions? چرا برنامه ریزی آموزشی ضرورت دارد
برنامه ریزی آموزشی کمک میکند تا ازمیان موضوعات متعدد چند موضوع با ارزش برای آموختن انتخاب شود
چگونه میتوان آنچه را باید آموخته شود آموزش دهیم مراحل طراحی آموزشی الگوی انستیتو توسعه آموزشی تدوین اهداف درطراحی آموزشی هدفها نتايج حاصل از آموزش هستند كه آموزش دهنده به دنبال دستيابي فراگير به آنها است.درواقع اهداف مقصد را مشخص میکند
ازدیدگاه دیگر اهداف عملکردهایی است که فراگیر قادر به انجام آنها نبوده اما پس از گذراندن درس یا دوره قادر خواهد بود انها را انجام دهد تدوین اهداف آموزشی
آغاز یک آموزش بدون در نظر گرفتن اهداف آموزشی
مانند
آغاز یک مسافرت بدون در نظر گرفتن مقصد است تدوین اهداف آموزشی مشخص بودن اهداف آموزشی برای فراگیران به منزله چراغی است که در تاریکی شب در نقطه دوری قرار گرفته و با وجود خود هم مسیر حرکت و هم نقطه پایانی را برای فراگیران مشخص می سازد تعيين اهداف آموزشي چه كمكي به فرآيند آموزش ميكند؟ تدوین محتواي آموزش
تعيين كنندة روشهاي آموزش
برنامه ريزي جهت اندازهگيري وارزشیابی فرآيند آموزش
تعیین تعداد جلسات آموزشی
طبقه بندی اهداف 1- هدف كلي آموزشی
(General Instructional Objective)
هدف كلي عبارتي كلي است كه دربر گيرنده كليه معلومات و توانائيهايي است كه از فراگير انتظار ميرود در پايان دوره بدست آورد
هر کار پژوهشی یا آموزشی می تواند یک یا بیش از یک هدف کلی داشته باشد
هدف کلی برای پاسخ به این سوال است :برای چه چیزی باید برنامه ریخته شود اهداف کلی آموزشی با افعالی مانند فهمیدن ، دانستن، به کار بردن، ارج نهادن ، گوش دادن، فکر کردن ، خلق کردن،قدر دانی کردن ، آشنا شدن،شناختن ،....... بیان شده و برنامه ریزان را برای رسیدن به اهداف رفتاری هدایت میکنند
هدف کلی هدف کلی به مشخص کردن محدوده محتوای مورد بحث کمک می کند .
هرهدف کلی بایستی یک حالت کلی، مبهم و گنگ را دارا باشد .
هدف كلي قابل اندازه گيري وارزشيابي نمي باشد.
مثال :
بهورز واجد توانایی های لازم برای کنترل رشداطفال باشد.
2- اهداف اختصاصی(Specific Objectives):<br...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجیهای دستگاه سانتریفیوژ منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...
فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانشآموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...
ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 7 سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت اسلامی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، تحقیق در عملیات پیشرفته، استعداد ... ...
همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...
کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی میگوید که در فرهنگ گذشته ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمیشده و نمیشود. کسانیکه بر لبه باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...