حجم فایل : 220.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 51
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک
فصل اول :
ماهیت مدیریت استراتژیک
در این فصل چندین موضوع بر همه فصل های کتاب اثرات زیادی دارند
1- رویدادهای جهانی :
بر همه تصمیمات استراتژیک اثرات واقعی دارند
2- فن آوی اطلاعات :
بصورت یکی از ابزارهای حیاتی برای مدیریت استراتژیک درآمده است ( شبکه رایانه جهانی )
3- محیط طبیعی :
به صورت یک موضوع بسیار مهم مدیریت استراتژیک
رویدادهای جهانی ( مرز کشورها نمی تواند محدوده تصورات ما را تعیین کنند )
پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد
شرکت های رغیب
بازارها
قیمت ها
عرضه کنندگان مواد اولیه
توزیع کنندگان
دولت ها
بستانکاران
مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .
تعریف مدیریت استراتژیک :
هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه اي چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهاي بلندمدت خود دست یابد.
فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process )
-1 تدوین استراتژي ها
-2 اجراي استراتژي ها
-3 ارزیابی استراتژي ها
تدوین استراتژي ها
مقصود از تدوین استراتژي این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهاي گوناگون وانتخاب استراتژي خاص جهت ادامه فعالیت.
اجراي استراتژي ها
اجراي استراتژي ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجراي استراتژي ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژي تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژي مرحله اجراي مشکل ترین مرحله بوده،وایجاب میکند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژي هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند.
ارزیابی استراتژي ها
آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد:
الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژیهاي کنونی قرارگرفته اند.
ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها
ج- اقدامات اصلاحی
اصطلاحات کلیدي در مدیریت استراتژي:
ا-استراتژیست ها
افرادي هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشندوعهده دار سه مسئولیت اصلی هستند
الف –ایجاد یک بستر براي تغییر
ب –ایجاد تعهد واحساس مالکیت
ج –ایجاد توازن بین ثبات ونوآوري
2- بیانیه هاي ماموریت
سندي است که یک سازمان را از سایر سازمانهاي مشابه متمایز می نماید، ماموریت سازمان نشان دهنده طیف فعالیت از نظر محصول وبازاربوده در بیا...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
مقدمه: در دنیای امروز، با افزایش روزافزون نگرانیها در مورد تغییرات اقلیمی و نیاز به منابع انرژی پاک، نیروگاههای خورشیدی به عنوان یک راهکار پایدار و اقتصادی، جایگاه ویژهای پیدا کردهاند. احداث یک نیروگاه خورشیدی، پروژهای پیچیده و چند وجهی است که نیازمند برنامهریزی ... ...
کتاب الفبای فلسفه نویسنده: نایجل واربرتون مترجم: مسعود علیا حجم فایل: ۹.۳مگابایت تعداد صفحات: ۲۴۹ ... ...
فهرست مطالب: مقدمه هدف دامنه کاربرد تعاریف و اصطلاحات مراحل و شرح فرآیند روش انجام کار آیین نامه پیوست خلاصه محتوا: این دستورالعمل جامع بازدید فنی نیروگاه خورشیدی، فرایند تمامشکل بررسی و ارزیابی پروژهها را از ثبت اطلاعات مشتری تا تعیین پیمانکار ... ...