حجم فایل : 577.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 28
بنام خدا زنگ علوم
درس اول
کاوشگری هدایت شده در کاوشگری، در مورد موضوع مورد نظر، مسئله یا مسئله های مطرح می شود که کاوشگر برای رسیدن به پاسخ آن ها از مشاهده، فرضیه سازی، آزمایش، اندازه گیری استفاده می کند. نکته روش کاوشگری، روشی برای پاسخگویی به پرسش ها و حل مسائل است. کاوشگری پرسیدن سوال خوب و پاسخ دادن به آن ها از طریق روش علمی. مشاهده اولین قدم در یک تحقیق علمی است. مشاهده یعنی جمع آوری اطلاعات مختلف درباره محیط با استفاده از حواس مختلف. (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) مبین و هم کلاسی هایش قرار بود در مسابقه «فرفره چرخان» شرکت کنند. آن ها چند فرفره ی چرخان درست کردند و در حیاط مدرسه به بازی در مسابقه مشغول شدند. در هنگام مسابقه متوجه شدند که همه ی فرفره ها با هم به زمین نمی رسند. آن ها می خواستند بدانند که «چرا برخی فرفره های چرخان دیرتر به زمین می رسد؟» گروه مبین اولین قدم را برای یک تحقیق علمی برداشته بود. آن ها افتادن فرفره ها را مشاهده کرده بودند. فرضیه گروه مبین پاسخ های احتمالی خود را چنین ارائه دادند:
1) شکل فرفره ها: هر چه پهنای بال فرفره چرخان بیشتر باشد، فرفره دیرتر به سطح زمین می رسد.
2) وزن فرفره ها: هر چه تعداد گیره ها بیشتر باشد، فرفره زودتر به زمین می رسد. • فرضیه نوعی پاسخ احتمالی به پرسش مورد نظر است. فرضیه باید قابل آزمایش باشد. فرضیه هایی که درست نبودن آن ها به اثبات می رسد به زودی کنار گذاشته می شوند و فرضیه های جدید جانشین آن ها می شوند. دو پاسخ فوق، فرضیه های دانش آموزان است. طراحی آزمایش گروه مبین برای بررسی پیش بینی یا فرضیه شان به صورت زیر کاوش کردند:
آن ها با کمک کاغذ و گیره فلزی ،فرفره هایی را ساختند. آن ها کاغذهایی با اندازه ی 6*16 سانتی متر را برای آزمایش خود در نظرگرفتند. آزمایش باید طوری باشد که بتوان آن را تکرار کرد. برای امتحان کردن فرضیه اول آن ها پهنای بال برخی از فرفره ها را بیشتر و پهنای بال برخی دیگر را کمتر در نظر گرفتند. با رها کردن فرفره ها، آن هایی که پهنای بال بیشتری داشتند، دیرتر به زمین رسیدند. برای اندازه گیری زمان، آن ها یک فرفره ای را که بال پهن تری داشت هم زمان با فرفره ای که بال باریک تری داشت، رها کردند و هم زمان با استفاده از زمان سنج، زمان را ثبت کردند. • برای آزمایش کردن فرضیه از دو گروه استفاده می کنیم. این دو گروه فقط باید یک تفاوت داشته باشند تا بتوان نتیجه گرفت که آیا تغییر مشاهده شده به دلیل آن یک تفاوت بوده یا نه. بنابراین در آزمایش مقایسه ای همه چیز را مشابه انتخاب می کنیم و فقط یک چیز را تغییر می دهیم.
در آزمایش فوق، آن چه را در فرضیه به دنبال اثبات آن هستیم به صورت متغیر در نظرمی گیریم و بقیه چیزها را ثابت فرض می کنیم. چیزی که باید تغییر کند: پهنای بال فرفره
چیزی که باید اندازه گیری شود: زمان رسیدن فرفره به زمین
چیزهایی که نباید تغییر...
مبلغ قابل پرداخت 11,985 تومان
کتاب تشریح مسائل استاتیک جی ال مریام و ال جی کرایگ ویرایش چهارم 1998 ... ...
این پاورپوینت شامل 35 اسلاید می باشد که تمامی قسمت های کتاب را پوشش می دهد و نکات مهم هر درس را به صورت خلاصه بیان کرده است. ... ...
طرح جابر ماشین طرح جابر ماشین مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...
تصویرلایه باز پس زمینه استوری اینستاگرام گل نرگس صورتی فرمت اصلی PSD سایز استوری اینستاگرام مخصوص پیچ های کاری و شخصی مخصوصا بلاگر ها کیفیت عالی لایه باز قابل ویرایش با این فایل میتونین پس زمینه های استوری های بسیاز جذابتری داشته باشین فرمت دانلود zip ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 34 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: چو قران بخوانند ، دیگر خموش به آیات قران فرا دار گوش وَ اِذا قُــرِاءَ القُـــــران ،فَاستَمِعــوا لَه وَ اَنصتـوُا لَعَلَّکُم تُرحَموُن قران ... ...