حجم فایل : 553.4 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 37
باسمه تعالي
خلاصه کتاب تغییر راهبردی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی
نویسندگان كتاب حاضر نوشته دانیل جیمز راولی استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه کلورادوی شمالی و رئیس ستاد برنامه ریزی راهبردی دانشگاه و مایکل جی دلنس مدیر برنامه ریزی راهبردی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است.
بخش ها بخش اول: اصول برنامه ریزی راهبردی
بخش دوم: تدوین برنامه ریزی راهبردی
بخش سوم: اجرای برنامه ریزی راهبردی بخش اول:
اصول برنامه ریزی راهبردی
پرسشهای کلیدی دانشجویان ما چه کسانی خواهند بود؟ (سن، جنس، قشر و...)
چه چیزهایی را باید آموزش دهیم؟ (دروس عمومی، تخصصی، اسلامی و...)
چگونه آنها را آموزش دهیم؟ (سخنرانی، رایانه ای، شبکه ای و...)
دانشجویان چگونه می آموزند؟ (انواع فناوری)
نیازهای جامعه کدامند؟ (نیازهای عصر اطلاعات و ارتباطات)
جامعه از ما برای رفع نیازهایش چه توقعاتی دارد؟ (نیازمند شناخت دقیق محیط است)
یادگیری چه نقشی را ایفا می کند؟ (ابزار موفقیت افراد در جامعه)
برای یادگیری چه بهایی را باید پرداخت؟ (حقوق هیات علمی، مدیران اجرایی و کارکنان و...)
کلمات کلیدی محیط: فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فن شناختی و آموزشی، بیرون و درون سازمانی که مراکز آموزش عالی در درون آنها تاسیس شده اند
راهبردی: آنچه در ارتباط با پیوند سازمان و محیط اطراف آن است
مدیریت راهبردی: تضمین سازمان به توجه و تمرکز بر حفظ انطباق با محیط
برنامه ریزی راهبردی: فرایند رسمی طراحی شده برای کمک به سازمان در جهت مشخص نمودن و حفظ بهترین نوع تعامل با مهمترین عناصر و مولفه های محیطش
راهبرد: جریان عمل و جهت مورد توافقی که روابط را تغییر می دهد؛ یا حفظ توازنی که به تضمین روابط بهینه و مساعد میان سازمان و محیطش کمک می کند چرا برنامه ریزی راهبردی برای اینکه بدانیم:
از کجا آمده ایم؟
در کجا هستیم؟
به کجا می رویم؟
تفاوتها برنامه ریزی راهبردی
بلند مدت
جهت مدار
توجه به انطباق با محیط
نگاه فرایندی برنا مه ریزی سنتی
سالانه، دوره ای
دقت مدار
توجه به اهداف
نگاه نقطه ای محیط دانشگاه مقامات عالی دولتی
سایر حامیان مالی و افراد خیّر
دانشجویان و خانواده هایشان
هیات علمی، مدیران و کارمندان
کارفرمایان
افراد محلی، مقامات و شرکتهای تجاری و صنعتی کدام رویکرد؟ برنامه ریزی راهبردی از بالا به پایین: خیر
برنامه ریزی راهبردی از پایین به بالا: خیر
برنامه ریزی راهبردی مشارکتی: بله
برنامه ریزی راهبردی مشارکتی یعنی توزیع قدرت اجرایی در قلمرو دانشگاه. برای مثال مدیران عالی نباید در تدوین برنامه های درسی، تنظیم اهداف پژوهش و تاثیر گذاری بر ج...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
مقدمه: در دنیای امروز، با افزایش روزافزون نگرانیها در مورد تغییرات اقلیمی و نیاز به منابع انرژی پاک، نیروگاههای خورشیدی به عنوان یک راهکار پایدار و اقتصادی، جایگاه ویژهای پیدا کردهاند. احداث یک نیروگاه خورشیدی، پروژهای پیچیده و چند وجهی است که نیازمند برنامهریزی ... ...
کتاب الفبای فلسفه نویسنده: نایجل واربرتون مترجم: مسعود علیا حجم فایل: ۹.۳مگابایت تعداد صفحات: ۲۴۹ ... ...
فهرست مطالب: مقدمه هدف دامنه کاربرد تعاریف و اصطلاحات مراحل و شرح فرآیند روش انجام کار آیین نامه پیوست خلاصه محتوا: این دستورالعمل جامع بازدید فنی نیروگاه خورشیدی، فرایند تمامشکل بررسی و ارزیابی پروژهها را از ثبت اطلاعات مشتری تا تعیین پیمانکار ... ...