مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

دراگون فروت


دراگون فروت

حجم فایل : 1.3 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 30
بسم الله الرحمن الرحیم دراگون فروت نام علمي: Hylocereus spp.

نام انگلیسی:
(Strawberry pear)

خانواده : Cactaceae
نام هاي ديگر: در فرانسه به نام la pitahaya

در اسپانیا pitaya roja

در ویتنام thang loy
منشاء و پراکندگی دراگون فروت بومی جنوب مکزیکو، نواحی مختلف اقیانوس آرام، گواتمالا، کاستاریکا و السالوادور است اما به طور وسیع در نواحی گرمسیری آمریکا و شبه جزایر وست ایندیز، باهاما و جنوب فلوریدا کاشته می شود. موارد مصرف تازه خوری( با قاشق)

تهیه مربا، نان شیربنی و آب نبات

گل های نشکفته( به صورت پخته) گياه شناسي ممکن است اپی فیت یا خاکزی باشد. بر روی سنگ ها یا بوته ها و به صورت کپه های رونده روی درختان و یا توسط ریشه های هوایی قوی و متعدد به دیوار ها می چسبند. در هر ارءول 2 تا 5 خار کوتاه و تیز وجود دارد.
شاخه ها سه گوش،گوشتی، سخت دارای انشعاب های فراوان پهن و موج دار که به طول 6 متر هم می رسد.
گیاه شناسی گلها سفید رنگ و معطر به طول 35 و پهنای 22/5 سانتی متر. دارای لوله ای ضخیم با چندین خط و دارای فلس هایی به طول 4 تا 7/5 سانتی متر

میوه بدون خار، گوشتی، مستطیلی متمایل به بیضی شکل به طول 10 سانتی متر و قطر 6/5 سانتی متر. گوشت به رنگ قرمز، سفید یا زرد، آبدار و شیرین که تعداد زیادی بذر سیاه رنگ درون آن وجود دارد. گونه ها :Hylocereus undatus با رنگ گوشت سفید، به صورت تجاری کشت می شود.

H. Costaricensis گونه گوشت قرمز که در نیکاراگوئه و احتمالا گواتمالا کشت می شود.

H. polyhizus در اسرائیل کشت می شود. کلون ها کلون هایی با گوشت زرد رنگ از گونه Hylocereus undatus با نام Pitaya ammarilla یا Yello pitaya و نام علمی Selenicereus megalanthus در مکزیک و دیگر کشور های آمریکای لاتین وجود دارد. Pitaya ammarilla گونه ی مجزایی از دیگر میوه های Yello pitaya است. این میوه در ویتنام یک کولتیوار خود سازگار است. خصوصیات میوه میوه ی اژدهایی میوه ای بزرگ، کشیده با پوستی قرمز و فلس های سبز است. فلس ها با رسیدن میوه به رنگ زرد در می آید.
رنگ پوست در فاصله 25 تا 30 روز بعد از گلدهی تغییر می کند. در فاصله 33 تا 37 روز بعد از گلدهی، سفتی گوشت میوه به حداقل و کیفیت خوردنی آن به حداکثر میزان ممکن می رسد. (Nerd et al., 1999).
میوه می تواند در فاصله 25 تا 45 روز بعد از گلدهی برداشت شود. فاصله 32 تا 35 روز نیز پیشنهاد شده است Nerd et al). (1999.
اندازه میوه به تعداد بذر بستگی دارد(Weiss et al., 1994) با بلوغ میوه، به محض اینکه تغییر رنگ در پوست میوه اتفاق افتاد، میزان اسیدیته به اوج می رسد، سپس در فاصله 25 تا 30 روز بعد از گلدهی، کاهش می یابد(Nerd et al., 1999; Le et al., 2000a).
...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 270

دیدگاه های کاربران (0)

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما