حجم فایل : 2.3 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 16
شاه سلطان حسين مصداق يا جريان ؟! رويكردها نسبت به چيستي و چرايي سخنان مقام معظم رهبري بايكوت و عدم انعكاس موضوع و يا تخفيف بيانات رهبر معظم انقلاب برخورد مصداقي با سخنان مقام معظم رهبري جريانشناسي در فضاي سياسي و فرهنگي كشور و تبديل مباحث به گفتمان و تنوير افكار عمومي اهميت فضاي طرح بحث از سوي رهبر انقلاب دانشگاه: يكي از مهمترين مكان هاي تضارب آراء دانشجويان: يكي از مؤثرترين و بزرگترين گروههاي مرجع اجتماعي *توجه بيش از پيش به مباحث جريانشناسي در دانشگاهها
*تبديل مباحث مورد نظر ايشان به گفتمان توسط دانشجويان شاه سلطان حسين، نهمين پادشاه سلسله صفويه بود. بنابر نقل مشهور، شاه سليمان پدر شاه سلطان حسين به درباريانش گفته بود اگر طالب آسايش هستند، بعد از وي پسرش حسين ميرزا را به سلطنت برگزينند و اگر جوياي نام و تعالي و افتخار ميباشند فرزند ديگرش ميرزا مرتضي را بر تخت بنشانند.
پس از مرگ شاه سليمان، امراي مرعوب و مقهور، راحتطلب و منفعتجو پادشاه ضعيف و زبون را بر يك فرمانرواي كاردان و سلحشور ترجيح دادند، چرا كه حسين ميرزا را باب طبع خود ميديدند و بر اين اساس وي را در سال 1105 هجري قمري به سلطنت برگزيدند.
شاه سلطان حسين همچون ديگر شاهزادگان دست پروده زنان حرمسرا و غلاملان دربار بود و تا آن هنگام (بيست و شش سالگي) از حرمسراي شاهزادگان بيرون نيامده بود. وي پس از به سطنت رسيدن، ميدان سياست و اداره كشور را به وزيران و امرا سپرد. يعني هماناني كه مطابق طبع خويش، وي را برگزيده و او را بر برادر كاردانش ارجح دانسته بودند. چگونگي به سلطنت رسيدن شاه سلطان حسين به هم ريختگي اوضاع داخلي كشور و شورش «ازبكان» و «ابداليهاي افغان» از خراسان و كرمان و تصرف پايتخت شيروان توسط «لزگيها»
آگاهي بيگانگان از نابساماني كشور و ضعف سلسله صفوي :
- امپراتوري روسيه به رهبري «پطر كبير» در شمال
- «سلطان محمد عثماني» در غرب
- كشورهاي استعمارگر اروپايي از جمله انگليس را در جنوب نتيجه به سلطنت رسيدن حاكم ضعيف النفس و ترسو
و احاطه وي توسط مشاوران، وزيران و امراي بيكفايت و مقهور محمود پس از فتح كرمان با بيست و پنج هزار جنگجوي افغان، به سوي اصفهان حركت كرد. شاه سلطان حسين ابتدا خواست او را با پانزده هزار تومان منصرف كند، اما محمود افغان پيشنهاد شاه مفلوك را نپذيرفت.
هنگامي كه لشگريان محمود افغان تا «گلون آباد»، دو فرسخي اصفهان، پيشروي كردند، شاه سلطان حسين لشگري مشتمل بر پنجاه هزار جنگجو و بيست عراده توپ به مقابله با افغانها فرستاد. لشكر شاه سلطان حسين با لباس هاي فاخر، اسبهاي لجام طلا و ركابهاي زرين، در مقابل سربازان گرسنه و برهنه افغان كاري از پيش نبردند و به تأسي از امرا و وزيران مقهور و بيكفايت دربار، شكست را پذيرا شدند.
محمود پس از تسخير «فرحآباد» و «جلفا»، اصفهان را محاصر كرد. طغيان «محمو...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 86 اسلاید نظام بهداشتی و درمانی وتطبیقی کشور اتریش بررسی نظام بهداشتی، درمانی وتطبیقی کشور اتریش کشور اتريش در نيمکره شمالى و نيمکره شرقى در مرکز ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 47 اسلاید ناحيهبندي تصاوير تشديد مغناطيسي با استفاده از معيار آنتروپي فهرست مطالب •مقدمات و تعاريف •روشهاي ناحيهبندي •آنتروپي و مفهوم آن در ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 60 اسلاید ناقلین مهم در بهداشت محیط ونحوه کنترل آنها آفت کش ها و تجهیرات کاربردی حشرات چگونه هستند؟ حشرات یعنی جانورانی که ستون فقرات ندارند. همه ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 149 اسلاید مقدمهای بر نظام حسابهای ملی حساب های کلان اقتصاد nآمارهاي مالي دولت (GFS) Government Finance Statistics nآمارهاي پولي و مالي ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 70 اسلاید نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد سر فصل مطالب .1مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آب .2مولفه های سیاست ... ...
عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نویسنده: نیکلاس کار مترجم: محمود حبیبی گوینده: سید میثاق ابطحی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ها: 329 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: آیا استفاده از گوگل و شبکههای اجتماعی ما ... ...