مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

شاه سلطان حسين


شاه سلطان حسين

حجم فایل : 2.3 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 16
شاه سلطان حسين مصداق يا جريان ؟! رويكردها نسبت به چيستي و چرايي سخنان مقام معظم رهبري بايكوت و عدم انعكاس موضوع و يا تخفيف بيانات رهبر معظم انقلاب برخورد مصداقي با سخنان مقام معظم رهبري جريان‌شناسي در فضاي سياسي و فرهنگي كشور و تبديل مباحث به گفتمان و تنوير افكار عمومي اهميت فضاي طرح بحث از سوي رهبر انقلاب دانشگاه: يكي از مهمترين مكان هاي تضارب آراء دانشجويان: يكي از مؤثرترين و بزرگترين گروه‌هاي مرجع اجتماعي *توجه بيش از پيش به مباحث جريان‌شناسي در دانشگاه‌ها
*تبديل مباحث مورد نظر ايشان به گفتمان توسط دانشجويان شاه سلطان حسين، نهمين پادشاه سلسله صفويه بود. بنابر نقل مشهور، شاه سليمان پدر شاه سلطان حسين به درباريانش گفته بود اگر طالب آسايش هستند، بعد از وي پسرش حسين ميرزا را به سلطنت برگزينند و اگر جوياي نام و تعالي و افتخار مي‌باشند فرزند ديگرش ميرزا مرتضي را بر تخت بنشانند.
پس از مرگ شاه سليمان، امراي مرعوب و مقهور، راحت‌طلب و منفعت‌جو پادشاه ضعيف و زبون را بر يك فرمانرواي كاردان و سلحشور ترجيح دادند، چرا كه حسين ميرزا را باب طبع خود مي‌ديدند و بر اين اساس وي را در سال 1105 هجري قمري به سلطنت برگزيدند.
شاه سلطان حسين همچون ديگر شاهزادگان دست پروده زنان حرمسرا و غلاملان دربار بود و تا آن هنگام (بيست و شش سالگي) از حرمسراي شاهزادگان بيرون نيامده بود. وي پس از به سطنت رسيدن، ميدان سياست و اداره كشور را به وزيران و امرا سپرد. يعني هماناني كه مطابق طبع خويش، وي را برگزيده و او را بر برادر كاردانش ارجح دانسته بودند. چگونگي به سلطنت رسيدن شاه سلطان حسين به هم ريختگي اوضاع داخلي كشور و شورش «ازبكان» و «ابدالي‌هاي افغان» از خراسان و كرمان و تصرف پايتخت شيروان توسط «لزگي‌ها»
آگاهي بيگانگان از نابساماني كشور و ضعف سلسله صفوي :
- امپراتوري روسيه به رهبري «پطر كبير» در شمال
- «سلطان محمد عثماني» در غرب
- كشورهاي استعمارگر اروپايي از جمله انگليس را در جنوب نتيجه به سلطنت رسيدن حاكم ضعيف النفس و ترسو
و احاطه وي توسط مشاوران، وزيران و امراي بي‌كفايت و مقهور محمود پس از فتح كرمان با بيست و پنج هزار جنگجوي افغان، به سوي اصفهان حركت كرد. شاه سلطان حسين ابتدا خواست او را با پانزده هزار تومان منصرف كند، اما محمود افغان پيشنهاد شاه مفلوك را نپذيرفت.
هنگامي كه لشگريان محمود افغان تا «گلون آباد»، دو فرسخي اصفهان، پيشروي كردند، شاه سلطان حسين لشگري مشتمل بر پنجاه هزار جنگجو و بيست عراده توپ به مقابله با افغان‌ها فرستاد. لشكر شاه سلطان حسين با لباس هاي فاخر، اسب‌هاي لجام طلا و ركاب‌هاي زرين، در مقابل سربازان گرسنه و برهنه افغان كاري از پيش نبردند و به تأسي از امرا و وزيران مقهور و بي‌كفايت دربار، شكست را پذيرا شدند.
محمود پس از تسخير «فرح‌آباد» و «جلفا»، اصفهان را محاصر كرد. طغيان «محمو...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 195

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب دیوانه وار

کتاب دیوانه وار

نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب دیوانه وار
کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما