مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

فیزیولوژی انسانی


فیزیولوژی انسانی

حجم فایل : 2.5 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 11
بنام خدا مروری بر فیزیولوژی دستگاه دفع ادرار
1- خود تنظیمی میزان جریان خون کلیه و میزان پالیش گلومرولی
2- تنظیم حجم و اسمولالیته مایعات بدن
روندهای دخیل در تنظیم میزان جریان خون و میزان پالایش گلومرولی و نقش دستگاه مجاور گلومرولی GFR = Kf (PGC– GC - PT)
RBF و GFR تحت تأثیر دو دسته مکانیسم در
محدوده تغییر فشار خون از 90 اتا 180
میلیمتر جیوه تقریبا ثابت نی ماند .:
الف : مکانیسمهای بیرونی
1- عصبی: سمپاتیگ
2- هورمونی : سیستم رنین – آنژیوتانسین
ب: مکانیسمهای درونی :
1- تنظیم میوژنیکی
2- فیدبک توبولی – گلومرولی مکانیسمهای بیرونی دخیل در تنظیم GFR
1- کنترل عصبی: کاهش فشار خون موجب کاهش تحریک گیرنده های فشاری در سینوسهای آئورتی و کاروتیدی و در نتیجه تحریک سمپاتیک و تنگی شریانچه ها و بالا بردن فشار خون و افزایش میزان جریان خئن و میزان پالایش گلومرولی می شود.
2- کنترل هورمونی: کاهش فشار خون موجب کاهش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و تحریک ترشح رنین از سلولهای مجاور گلومرولی می شود. رنین مترشحه از این سلولها منجر به تولید آنژیوتانسین 2 می شود که شریانچه های سیستمیک را تنگ کرده و فشار خون را بالا می برد همچنین از طریق تحریک ترشح آلدوسترون از قشر غدد آدرنال موجب افزایش بازجذب نمک و آب از نفرونهای کلیه و افزایش حجم و فشار خون می شود و از طرف دیگر منجر به تنگی شریانچه وابران و افزایش میزان پالایش گلومرولی می شود. مکانیسمهای درونی دخیل در تنظیم RBF و GFR : Renal autoregulation 1- مکانیسم میوژنیکی: افزایش فشار خون در شریانچه آوران موجب اتساع دیواره شریانچه و انقباض عضلات صاف و تنگی شریانچه و جلوگیری از افزایش میزان جریان خون کلیه می شود.
2- فیدبک توبولی – گلومرولی: افزایش فشار خون موجب افزایش میزان جریان خون کلیه و افزایش میزان پالایش گلومرولی و افزایش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و تحریک ترشح مواد تنگ کننده رگی نظیر ترومبوکسان A2 ، آدنوزین و ATP و تنگی شریانچه آوران و کاهش RBF و GFR می شود.
کاهش فشار خون برعکس موجب کاهش میزان کلرور سدیم دریافتی توسط سلولهای ماکولادنسا در دستگاه مجاور گلومرولی و رهایش مواد گشاد کننده رگی نظیر اکسید نیتریک و گشادی شریانچه آوران و افزایش RBF و GFR می شود. تعادل گلومرولی - توبولی: تغییر میزان بازجذب متناسب با تغییر میزان پالایش گلومرولی میزان دفع آب بدن ( میلی لیتر در شبانه روز ) در شرایط مختلف و برقراری تعادل آب تنظیم حجم و اسمولالیته توسط کلیه ها و نقش هورمون ضد ادرار در هر دقیقه حدود 125 میلی لیتر
مایع ایزو اسمو.تیک به داخل کپسول
بومن پالایش می شود که 65%
آن بصورت ایزو اسموتیک از
توبول پروگسیمال باز جذب
...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 217

دیدگاه های کاربران (0)

یک بسته شامل 7 فایل ای سی یو والو با حذف سنسور اکسیژن بالایی

شامل دامپهای PL4 LC-SLC-ILC-PL4 RD-PL4Peykan-SLC immo-PL4 206 1sensor با سنسور اکسیژن حذف شده برای اولین بار در ایران, برای خودروهای پژو - پیکان و آردی که به هر دلیلی از جمله خرابی سیمکشی-خرابی خود سنسور اکسیژن و یا خرابی در مدار ای سی یو و یا به علت گاز سوز نمودن که باعث به هم خوردن برنامه میشودویا ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما