حجم فایل : 535.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 64
بنام خدا کاربرد نظریه فازی در انتخاب تأمین کننده مواد اولیه هزینۀ تامین مواد اولیه و قطعات ترکیبی از طریق فروشندگان بخش قابل توجهی از هزینۀ تمام شدۀ کالاهارا تشکیل می دهد.
بطور متوسط 70 درصد ارزش محصول نهائی کارخانجات را هزینۀ خرید مواد خام و خدمات دریافتی از بیرون تشکیل می دهد. این نسبت درشرکتهای با تکنولوژی بالا، حتی به 80 درصد نیز بالغ می گردد.
از این رو انتخاب فروشندگان برای شرکتها ازاهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به همان اندازه که انتخاب فروشندگان مناسب در تقلیل هزینه ها موثر است وباعث افزایش قدرت رقابت شرکتهامیشود.
انتخاب فروشندگان نامناسب نیز می تواند باعث تنزل موقعیت مالی و عملیاتی شرکتها شود. اهميت انتخاب فروشنده مناسب مدیران خرید بطور طبیعی از تجربۀخریدهای قبلی برای تصمیم گیری پیرامون انتخاب فروشنده برای انجام خریدهای مشابه جدید، استفاده می نمایند.
بنابراین ارائۀ روش نظام مندی که بتواند از این رفتار طبیعی پشتیبانی نماید، به اتخاذ تصمیم مناسب کمک قابل توجهی خواهد نمود. روش "استدلال مبتنی بر مورد" که بر اساس دیدگاه "استفاده از راه حل های ارائه شده برای مسائل حل شدۀ قبلی بمنظور حل مسائل مشابه جدید" ایجاد شده است، می تواند ابزار مناسبی را برای تصمیم گیری در این رابطه فراهم آورد. اهميت انتخاب فروشنده مناسب مسالۀ انتخاب فروشنده (تامین کننده) ماهیتاً یک مسالۀ چند معیاره است.
بر اساس یک تحقیق بنیادی23 معیار مهم و پراستفاده در انتخاب تامین کنندگان ازمیان 50 فاکتور مجزا شناسائی گردید. اهميت انتخاب فروشنده مناسب کیفیت کالا
تحویل به موقع
عملکرد مناسب محصول
گارانتی کالا
قیمت کالا
قابلیتهای فنی آن و امکانات
ظرفیت تولید فروشنده
حرفه ای بودن
مسولیت پذیری در قبال نیازهای مشتری
روابط بلند مدت با فروشنده مهمترین عوامل شناسائی تأمين كنندگان روشهای مبتنی بر وزن دهی خطی
روشهای تصمیم گیری چند معیاره
برنامه ریزی خطی روشهاي مورداستفاده براي انتخاب فروشنده بکارگیری قابلیتهای تئوری مجموعه های فازی در روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، متد جدیدی برای ارزیابی تامین کنندگان ارائه كرده است .
همچنین در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است که کاربرد تئوری مجموعه های فازی را درمحاسبۀ امتیاز نهائی تامین کنندگان منعکس میکند. روشهاي مورداستفاده براي انتخاب فروشنده مطالعات نشان می دهد که روشCBR بعنوان یکی از ابزارهای انتخاب فروشنده مورد توجه محققین بوده است.
تحقیقات منتشر شده در این زمینه،موضوع انتخاب فروشنده و سایر مقولات مشابه فوق را درمحیط های قطعی و معین مورد بررسی قرار داده اند که درآن همۀ اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری بصورت دقیق و مشخص وجود دارند و هیچ کدام از آنها مساله رادر شرایطی که اطلاعات و پارامترهای غیر دقیق در فرآیندت...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 70 اسلاید نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد سر فصل مطالب .1مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آب .2مولفه های سیاست ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 86 اسلاید نظام بهداشتی و درمانی وتطبیقی کشور اتریش بررسی نظام بهداشتی، درمانی وتطبیقی کشور اتریش کشور اتريش در نيمکره شمالى و نيمکره شرقى در مرکز ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 47 اسلاید ناحيهبندي تصاوير تشديد مغناطيسي با استفاده از معيار آنتروپي فهرست مطالب •مقدمات و تعاريف •روشهاي ناحيهبندي •آنتروپي و مفهوم آن در ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 60 اسلاید ناقلین مهم در بهداشت محیط ونحوه کنترل آنها آفت کش ها و تجهیرات کاربردی حشرات چگونه هستند؟ حشرات یعنی جانورانی که ستون فقرات ندارند. همه ... ...
عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نویسنده: نیکلاس کار مترجم: محمود حبیبی گوینده: سید میثاق ابطحی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ها: 329 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: آیا استفاده از گوگل و شبکههای اجتماعی ما ... ...