حجم فایل : 287.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 47
بسم الله الرحمن الرحیم معلم برای آنکه رسالت معلمی خود را به خوبی ایفا کند، باید یک پژوهشگر باشد.
معلم پژوهنده، معلمی فکور است که مسائل حوزه تدریس و کلاس را با پژوهش مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد و از بین این مطالعات، راه حلهای مطلوب را کسب میکند.
با اضافه شدن 10 واحد پژوهشی در برنامههای درسی جدید دانشگاه فرهنگيان، این برنامههای درسی به تدریج به دانشجویان ارائه میشود.
این دروس شامل:
درس پژوهی،
اقدام پژوهی،
روایت تحقیقی و
روش تحقیق تخصصی است
در پایان تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگيان باید یک پروژه پژوهشی ارائه کنند. فرایند کارورزی در دانشگاه فرهنگیان به 4 دوره ی اصلی در مدت زمان دوسال تقسیم میشود که هر دوره به صورت 2 واحد ارائه میگردد:
1-معلم یاری
2-مشارکت در تدریس
3-تدریس آزمایشی
4-تدریس مستقل
فرایند کارورزی در دانشگاه فرهنگیان مقایسه کارورزی ها کارورزی 1:
عمل مشاهده ی تأملی
دانشجو به جایی برسد که به قدرت بررسی برسد.
کارورزی2 :
دانشجو در حد خرد مشارکت کند
فعالیت یادگیری را در حد نیاز طراحی کند
اینکه آیا نتایج مورد انتظار بود
آیا باید مطالب خود را بررسی کند
کارورزی3:
موقعیت را شناخته و می تواند تفسیر کند
خودش را شناخته است
درک حرفه ای و روشن تری از من حرفه ای دارد
باید خودش را مطالعه کند
برای یک درس طرح درس تهیه کند .
ادامه کارورزی 3:
-مطالعه موقعیت یادگیری و شناسایی ظرفیت های آن برای تهیه طرح آموزشی
- گزارش روایتی در خصوص چگونگی مطالعه موقعیت یادگیری و شناسایی مسئله ای که براساس آن طرح آموزشی صورت خواهد گرفت.
- تهیه شش طرح آموزشی (طرح یاددهی – یادگیری )
- برگزاری جلسات مصاحبه بین استاد با دانشجو ( فردی یا گروهی ) در خصوص چگونگی تهیه طرح آموزشی
- اجرای طرح آموزشی
- گزارش طرح آموزشی در قالب کنش پژوهی
- واکاوی گزارش ها و تجربیات ( کد گذاری )
- برگزاری سمینارها
کارورزی 4:
دانشجو بعنوان معلم وارد عمل می شود
بعنوان معلم باید وارد مدرسه شود
چون امر تدریس به تنهایی انجام نمی شود،روش آموزش را روش درس پژوهی می گویند.
طرح درس روزانه کمتر مد نظر است
معلم اسیر محتوا نمی شود،بلکه خودش فعال باشد ،خودش تولید کند در کارورزی 4واحد یادگیری بصورت گروهی (تیمی) تهیه می شود در کارورزی 3 واحد یادگیری بصورت انفرادی تهیه می شود هدف از تهیه طرح آموزشی
تهیه نقشه ای آموزشی که جزئیات را با توجه به موضوع در بر داشته باشد.
برنامه ریزی درسی کاری جمعی می باشد نه انفرادی.
دانشجو باید قدرت تعامل با دیگران را داشته باشد
دانشجو وقتی می تواند در مدرسه تاثیر گذار باشد که وزن حرفه ای داشته باشد.
قابلیت دانشجو به 2 عام...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 70 اسلاید نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد سر فصل مطالب .1مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آب .2مولفه های سیاست ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 86 اسلاید نظام بهداشتی و درمانی وتطبیقی کشور اتریش بررسی نظام بهداشتی، درمانی وتطبیقی کشور اتریش کشور اتريش در نيمکره شمالى و نيمکره شرقى در مرکز ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 47 اسلاید ناحيهبندي تصاوير تشديد مغناطيسي با استفاده از معيار آنتروپي فهرست مطالب •مقدمات و تعاريف •روشهاي ناحيهبندي •آنتروپي و مفهوم آن در ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 60 اسلاید ناقلین مهم در بهداشت محیط ونحوه کنترل آنها آفت کش ها و تجهیرات کاربردی حشرات چگونه هستند؟ حشرات یعنی جانورانی که ستون فقرات ندارند. همه ... ...
عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نویسنده: نیکلاس کار مترجم: محمود حبیبی گوینده: سید میثاق ابطحی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ها: 329 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: آیا استفاده از گوگل و شبکههای اجتماعی ما ... ...