مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و تئوری


مزیت رقابتی در سطح بنگاه مفهوم و تئوری

حجم فایل : 259.6 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 34
مزیت رقابتی در سطح بنگاه: مفهوم و تئوری مقدمه
رقابت پذیری بین المللی(IC) برای تمامی کشورها حائز اهمیت است، چون هر کشور حداقل در بلند مدت باید بتواند با فروش محصولات خود در بازارهای بین المللی، هزینه های وارداتش را به منظور دستیابی به وضعیت پایدار اقتصادی تامین کند.
رقابت پذیری بین المللی را می توان به عنوان توانایی بنگاه، بخش یا کشور برای عرضه کالا و خدمات با قیمت بالقوه رقابتی که حداقل، در بردارنده هزینه فرصت منابع مورد استفاده باشد، تعریف کرد(فری بیرن،1986) مقدمه تئوری های مزیت رقابتی اساسا در سطح بنگاه ارائه شده اند، ولی این تئوری ها قابل تعمیم به سطوح صنعت و کشور نیز می باشند. آنچه موجب تمایز مزیت رقابتی در سطوح بنگاه و صنعت می شود عمدتا مربوط به عوامل ایجاد کننده مزیت است. در سطح بنگاه در سطح صنعت در سطح کشور ویژگی های منابع دانش ضمنی بنگاه تمایز محصول صرفه های ناشی از مقیاس دسترسی به کانال های توزیع سیاست های دولت منحنی های یادگیری علامت تجاری موقعیت جغرافیایی دسترسی به مواد اولیه ساختارهای اقتصادی فرهنگی ساختار ارزشی ساختار تاریخی رقابت پذیری در سطوح مختلف متاثر از: مقدمه پورتر(1990) مطرح می کند که وجود مزیت رقابتی برای یک کشور منوط به رقابت پذیری بنگاه هایش در سطح بین المللی است.

بعد از بیان مقدمه مطالب در 3 بخش ارائه می شود:
در بخش نخست، مفهوم و تعریف مزیت رقابتی
در بخش دوم، مزیت رقابتی پایدار به عنوان رویکرد جدید مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش سوم به تئوری های مزیت رقابتی اختصاص پیدا کرده است.

مفهوم و تعریف مزیت رقابتی پیتراف(1993) مزیت رقابتی را حفظ درآمد بالاتر از حد طبیعی تعریف می کند.
از طرف دیگر پورتر (1985) مزیت رقابتی را در چارچوب استراتژی رقابتی مورد توجه قرار می دهد. وی، استراتژی رقابتی را بعنوان تعیین موقعیت بنگاه در محیط رقابتی قلمداد می کند.
هدف از استراتژی رقابتی، تدبیر بازار از طریق درک و پیش بینی عوامل اقتصادی به ویژه رفتار سایر رقباست. استراتژی رقابتی، موجب می شود بنگاه محصولی را تولید کند که از سوی رقبا قابل تولید نیست. بدین ترتیب، استراتژی رقابتی، استراتژی است برای خلق بازار رقابت ناقص(بارنی،1986).

مفهوم و تعریف مزیت رقابتی در این چارچوب، مزیت رقابتی شامل مواردی است که یک بنگاه می تواند انجام دهد ولی بنگاه های دیگر قادر به انجام آنها نیستند، که خود موجب تقاضای بیشتر و یا هزینه کمتر برای آن بنگاه می شود:
الف- مزیت رقابتی در میزان تقاضا: که امکان دستیابی متفاوت بنگاه ها را به مشتریان فراهم می آورد. این نوع مزیت می تواند ناشی از عادات مشتری و هزینه های جستجو یا هزینه ی تصمیم گیری باشد.
مفهوم و تعریف مزیت رقابتی ب- مزیت رقابتی در هزینه : که می تواند به دو دلیل ایجاد شود:
دستیابی به یک تکنولوژی پیشرفته
مقیاس اقتصادی بزرگ


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 136

دیدگاه های کاربران (0)

نمونه سوال آرایش و پیرایش زنانه | 1000 سوال  فنی حرفه ای با جواب

نمونه سوال آرایش و پیرایش زنانه | 1000 سوال فنی حرفه ای با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد فرمت فایل: پی دی اف (PDF) ، تعداد: 1000 سوال با جواب این مجموعه شامل 20 دوره سوالات آزمون های فنی حرفه ای می باشد قسمتی از محتوای ... ...

کتاب مجموعه اشعار فروغ فرخزاد

کتاب مجموعه اشعار فروغ فرخزاد

نام کتاب : مجموعه اشعار فروغ فرخزاد نویسنده : فروغ فرخزاد فرمت :pdf ... ...

کیفیت پژوهش و جایگاه اخلاق در پژوهش های اجتماعی و رفتاری

کیفیت پژوهش و جایگاه اخلاق در پژوهش های اجتماعی و رفتاری

ارتقای کیفیت پژوهش در علوم مدیریتی: رهیافتی جامع با تاکید بر اخلاق پژوهش در دنیای پویای امروز، پژوهش به عنوان سنگ بنای پیشرفت و توسعه در تمامی حوزه ها، از جمله علوم مدیریتی، نقشی حیاتی ایفا می کند. به ویژه در محیط های دانشگاهی و علمی، که مخاطبان به دنبال درک عمیق و مستند ... ...

کتاب صوتی سفر زندگی : داستانی الهام‌بخش برای پیداکردن پنج بزرگ زندگی

کتاب صوتی سفر زندگی : داستانی الهام‌بخش برای پیداکردن پنج بزرگ زندگی

عنوان کتاب: سفر زندگی : داستانی الهام‌بخش برای پیداکردن پنج بزرگ زندگی نویسنده: جان پی. استرلکی مترجم: ستوده طاهریان گوینده: غلامرضا صادقی، محسن زرآبادی پور، معصومه عزیز محمدی، اعظم حبیبی، سورنا طاهری، کرامت رودساز فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ... ...

کتاب جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ

نام کتاب : جادوی فکر بزرگ نویسنده : دکتر د.شوارتز مترجم : ژنا بخت آور فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب جادوی فکر بزرگ

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما