حجم فایل : 1.3 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 46
تکنیک های پردازش هیجانی مهارت و اصول خواندن(Dyslexia) خواندن کلمه Word reading هدف نهایی از خواندن ، درک و فهم مطالب خوانده شده می باشد (استنلویچ a 1991 )، ولی پایه و اساس برای درک خواندن، کفایت و کارآمدی درخواندن کلمه می باشد. برای درک کافی یک متن ابتدا باید کلمات متن بطور مجزا و به سرعت :
رمز گشایی (decoding) و
باز شناسی (recognition) شوند.
توانایی رمز گشایی کلمات ورای پردازش معنایی آنها صورت می گيرد و در آن به ویژگیهای رسمی زبان و مهارتهای آوایی (Phonological skills ) توجه می شود بدون آن که لزوما" عمل تلفط بیانی را شامل گردد ( مورایس 1987) . ادامه خواندن یک مهارت واحد نیست، بلکه نظام پیچیده ای از مهارتها ودانش هاســــــت ( آدامز 1990 ). رمزگشایی کلمه، یکی از مهمترین مهارتها درخواندن کلمه است. رمز گشایی یعنی پردازش تشخیص بینایی علائم سیاهی که بر روی کاغذ نوشته شده است. پردازش رمز گشایی با دانش عمومی و درک زبانی فرد هدایت می شود. برای نیل به یک تجربه خواندن کامل و موثر ابتدا می باید رمزهای الفبایی را دریابیم تا کلمات را کشف کنیم. سپس کلمات را از خزانه لغات (واژگان) ذهنی (mental lexicon) خود فراخوان کنیم و سرانجام عبارات متن را درک کنیم. ادامه بنابراین تجربه کلی خواندن نوشته های الفبایی را می توان با معادله ساده زیر معرفی کرد (هوور وگاف، 1990):
خواندن = رمزگشایی X درک
D R C راهبرد خواندن کلمه فرضیه مسیر دو گانه doual route hypothesis ( کل هرت، 1978، مورتون و همکاران 1989):
اين فرضیه دو مسیر یا رمز را برای دسترسی به واژگان ذهنی پیشنهاد می کند.
1- مسیر یا رمز اوّل، مسیر یا رمز آوایی است که مبتنی بر رمز گشایی واحد های زیرمجموعه یک کلمه با ارجاع به تطابق های بین نوشته ها وصداها (تطابق نویسه ها – آواها ( Spelling – Sound Correspondence) می باشد. این مسیر یک مسیر غیر مستقیم به واژگان ذهنی و از طریق مهارت آوا شناسی انجام می پذیرد.
2- مسیر یا رمز دوّم، مسیر یا رمز نوشتاری (orthographic code) است که مبتنی بر بازشناسی کل کلمه است. این مسیر یک مسیر مستقیم بینایی به واژگان ذهنی است و به واسطه های آواشناختی نیاز ندارد.
خواننده گان ماهر معمولا از راهبردهای نوشتاری برای رمز گشایی کلمات استفاده می کنند، درحالیکه خواننده گان مبتدی از راهبردهای آوایی استفاده می کنند. توانا ئيهای آوايی واگنر و همکاران (1994) توانائيهای آگاهی آوایی را بشرح زير مطرح می کنند:
1- تجزیه آوایی (Phonological analysis): توانایی خردکردن یک کلمه به اجزاء آوایی آن
2- ترکیب آوایی (Phonological synthesis): توانایی تشکیل کلمه با امتزاج آواهای مجزا
3- رمز گذاری آوایی درحافظه کاری (Phonological coding in working memory) : توانایی نگه...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
نمایندگی خدمات مجازی: ارائه پنل خدمات مجازی، سوشال مدیا 200,000 تومان با تخفیف 50% فقط 100,000 تومان پنل «پنل نمایندگی ارائه خدمات مجازی، سوشال مدیا» بمب مجازی مدیریت: سوشال مدیا فرمت: pdf، آدرس پنل، ویدئویی mp4 تیم برنامه نویسی: سوشال مدیا سال انتشار: پنل ... ...
فهرست عناوین مطالب آموزش تندخوانی ۱۰۰صفحه » به دنیای تندخوانی خوش آمدید!. » پیشنهاد مهم » تندخوانی، روش تخصصی خواندن » ۵ نکتۀ مهم برای موفقیت در یادگیری و تندخوانی » ۶ دلیل که بهتر است تندخوانی را یاد بگیریم! » تعریف تندخوانی » اهمیت تندخوانی » شروع مهارت تندخوانی » ... ...
خرید و دانلود pdf کتاب آموزش زبان عربی Read and Speak Arabic for Beginners, Third Edition از این کتابای خوشگل داشته باشید نخواین هم عاشق زبان عربی میشید فایل کتاب اورجینال هست. 114 صفحه از لینک سایت امازون که داخل پست قرار گرفته با کلیک بر روی Look Inside میتوانید نمونه ... ...
به نام خداوند بخشنده و مهربان سلام خدمت دوستان عزیزم امیدوارم هرجا که هستید حالتون خوب باشه میخواستم اتفاقاتی که بعد از استفاده از این محصول و کار کردن تمارین براتون رخ میدهد رو خدمتتون عرض کنم توجه بر روی نکات مثبت خودتون و ارتباط تون با همسرتون (الزاما نباید ... ...
کتاب رمان PDF ( دختر سروان ) نویسنده : الکساندر پوشکین ترجمه : دکتر پرویز ناتل خانلری "وقایع این رمان تاریخی به قیام دهقانی سالهای 1773تا 1775در روسیه مربوط میشود .این قیام به سرکردگی "ایملیا پوگاچف"، قسمت اعظم روسیه را در بر گرفت .(شخصیت پوگاچف در این اثر پوشکین، ... ...
نمونه گزارش کارآموزی جهت دوره کارشناسی عمران، معماری یا ساختمان. این فایل در قالب word تهیه شده و تصاویر تمامی مراحل پروژه در آن گنجانده شده است. پروژه دوره کارآموزی یک پروژه بازسازی ساختمان شمالی دو طبقه قدیمی دارای عملیات سفت کاری و نازک کاری به همراه نما و حیاط و ورودی ... ...