حجم فایل : 815.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 94
بسم الله الرحمن الرحیم
نظریه های نوین در مدیریت آموزشی
فهرست:
1)مدیریت پاداش
2) مدیریت قارچی
3) مدیریت آشوب
4) مدیریت فرایند محور
5) مدیریت ذره بینی
فهرست:
6) مدیریت بـحران
7) مدیریت کیفــیت
8)مدیریت سایه
9)مدیریت اخلاق
10)نظریه پنجره های شکسته
11)مدیریت سلولی
12) مدیریت مهرورز
13)مدیریت کوآنتومی
14)مدیریت انتگرالی
15)مدیریت حبابی مقدمه: با وارد شدن جهان به هزارة سوم پیشرفتهای چشمگیر صنعت، تکنولوژی، رقابت بی حد و مرز تشکیلات و سازمان، ادغام شرکتها، استفاده از منابع خارجی برای فرایندهای داخلی، لزوم بکارگیری کیفیت فراگیر و پیشرفت بسیار بالای فناوری، نیاز به استفاده از استعاره های جدید احساس می شود که در اینجا به چکیده ای از چندین نوع نظریه های نوین درمدیریت آموزشی اشاره می گردد.
1) مدیرت پاداش:
مديريت پاداش برنحوه تهيه وطراحي برنامه ها توسط سازمان، به منظورمطمئن شدن از اينكه رفتارها وعملكردهاي موثركاركنان در تحقق اهداف سازمان مورد تقدير قرار مي گيرد، تمركز دارد. اصطلاح مديريت پاداش نشانگر اين است كه مزايا و منافعي كه به عنوان پاداش به كاركنان اعطا مي شود را مي توان مديريت كرد. نظام پاداش دهی متغیر دیگری که برای توانمندسازی کارکنان در سازمانها از جمله سازمانهای آموزشی، مهم می باشد نظام پاداش دهی مبتنی بر عملکرد است. برای توانمند کردن کارکنان در یک نظام پاداش دهی مناسب ؛ باید سهم هر فرد مشخص باشد. بعلاوه اگر نظام پاداش دهی بر عملکرد ابتکاری و غیر معمول مبتنی باشد احساس نیرومندی خودکارآمدی را در کارکنان تقویت می نماید. هدف از برقراری نظام پاداش، ایجاد انگیزه پیشرفت در فرد یا گروه در جهت بهسازی عملکرد آنهاست. معمولاً روش های مقداری پاداش دهی بصورت پرداختهای مالی یا به صورت طرح های انگیزشی غیر مالی یا ترکیبی از هردو می باشند. رمزدن (1997) ضمن بر شمردن انواع پاداش ها می گوید که روش های کمی پاداش دهی، تعداد کمی از اعضای هیات علمی را بر می انگیزاند وشکل های دیگری از پاداش دهی مانند کسب اعتبارو شهرت از عوامل مهم انگیزشی هستند که بر عملکرد فرد تاثیرگذار است.
انواع پاداش: 1-افزایش حقوق
2- پاداشهای تشویقی
3- تقسیم سود
4- مالکیت سهام
5-پاداش از طریق قدردانی
6- پاداشهای ترکیبی ویژگی های پاداش:
1- كافي و مناسب باشد.
2- منصفانه باشد: پرداخت پاداش به هر فرد بايستي به طور منصفانه و با توجه به تلاشها و مهارتهاي افراد صورت گيرد؛
3- متنوع باشد: تكرار يك پاداش از خاصيت انگيزشي آن مي كاهد؛
4- پاداش حتمي و قطعي باشد.
5 ویژگی های پاداش: 5- پاداش نبايد حد افراط و تفريط داشته باشد. بلكه با توجه به سطح عملكرد فرد و توان پرداختي سازمان تعيين گردد.
6- برانگيزاننده باشد، و بر نيروي ...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد فرمت فایل: پی دی اف (PDF) ، تعداد: 1000 سوال با جواب این مجموعه شامل 20 دوره سوالات آزمون های فنی حرفه ای می باشد قسمتی از محتوای ... ...