حجم فایل : 620.7 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 24
سبك زندگي يا سنت معاش
نظریه سبک زندگی
رویکرد مفهومی جلسه چهارم مجموعه نشست های
سیاستگذاری خانواده و زنان در ایران:
رهبري چه فرمودند؟
اگر بخواهيم گفتمان رهبري در سخنرانيهاي استان خراسان شمالي را بيابيم، بايد به سراغ غايت انقلاب يعني «تمدن نوين اسلامي» برويم.
براي تحقق و حركت بسوي آن، طبعاً دو امر لازم و ملزومند:
1) داشتن نقشه و الگوي كلان و ساختاري ناظر به پيشرفت و عدالت كه طبعاً ابزاريت دارد.
2) تحول و تعالي در متن فرهنگ عمومي و آداب و احوال مردم كه رويكردي عامليتي و كنشگرانه دارد و هدف مي باشد.
ايشان در تبيين ابعاد پيشرفت در نشست يکم انديشه هاي راهبردي يکي از ابعاد چهارگانه پيشرفت مطلوب را بعد زندگي عنوان کردند که دغدغه ايشان را منکشف مي نمايد.
بر اين اساس جامعه ما و طبعا خانواده ایرانی ما از مسأله اي سه بعدي رنج ميبرد كه لابلاي مثالها و استفهامات رهبري عزيز درج شده و نهايتاً با برچسب «مسأله سبك زندگي» ادا شد:
1-ناتواني و كم بنيه بودن جامعه( سرمايه اجتماعي) در بازتوليد فرهنگ معنوي در قالب فرهنگ مادي (عليرغم تثبيت و تحكيم هويت ملي در جامعه پسا انقلاب)
2-سردر گمي جامعه در انطباق و فرهنگپذيري نسبت به شرايط تاريخي، جهاني (و ميراث انحطاط قبلي جهان اسلام)
3-پايين آمدن سطح مقاومت در برابر همگونسازي و تهاجم فرهنگي بيگانه (مثال :ایدئولوژی زیبایی)
لزوم توجه به اشتراكات و افتراقات راه حل ايشان با آنچه در ادبيات علوم اجتماعي ناظر بر اين مفهوم ادا گرديده است
تبار و زمینه تاریخی ظهور دوره پسافوردیسم و اقتصاد نوسرمایه داری
تجاری شدن مطلق تولید/دموکراتیزه شده مصرف
جهانی سازی:چند ملیتی ها/انحصار نوین/
جنگ دوم و جامعه پس از آن مفردات و مبانی مفهومی سلیقه/ذایقه
مصرف
انتخاب
مد
برند(Brand Tribes) نظام سرمایهداری برای حل مشکل «تولید مازاد» باید چارهای میاندیشید و راه کار را در تنوع بخشیدن و شخصیسازی محصولات برای طیفها و گروههای مختلف جامعه دید. در واقع نظام سرمایهداری پس از اشباع شدن بازار «عرضه»، ناچار است «نیاز»های جدید و «تقاضا»ی جدید بیافریند. برخی از این «نیاز»های جدید، فراتر از نیاز فردی به یک «کالا» است. نیاز به «تشخص» است، نیاز به «هویت اجتماعی» است، نیاز به «متمایز شدن» در گروه همسالان است. بدین ترتیب «مصرف» علاوه بر برآوردن یک نیاز اولیه، در تعریف «موقعیت اجتماعی» فرد و حتی هویت بخشی به او نقش مهمی پیدا می کند. اگر در گذشته تنها طبقهی محدود اشراف بودند که از طریق «مصرف» به سایر طبقات فخر میفرختند، در دوران متأخر زندگی افرادی از طبقهی متوسط و حتی طبقهی کارگر هم به واسطه ی نوع «مصرف» گوناگون و متفاوت میشود. در ادبیات جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی عمدتاً از این شیوههای متفاوت زندگی است که با واژه ی «lifestyle» یا «...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 70 اسلاید نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد سر فصل مطالب .1مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آب .2مولفه های سیاست ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 86 اسلاید نظام بهداشتی و درمانی وتطبیقی کشور اتریش بررسی نظام بهداشتی، درمانی وتطبیقی کشور اتریش کشور اتريش در نيمکره شمالى و نيمکره شرقى در مرکز ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 60 اسلاید ناقلین مهم در بهداشت محیط ونحوه کنترل آنها آفت کش ها و تجهیرات کاربردی حشرات چگونه هستند؟ حشرات یعنی جانورانی که ستون فقرات ندارند. همه ... ...
عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نویسنده: نیکلاس کار مترجم: محمود حبیبی گوینده: سید میثاق ابطحی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ها: 329 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: آیا استفاده از گوگل و شبکههای اجتماعی ما ... ...