حجم فایل : 891.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 157
بنام خدا
مقدمات روش تحقیق درعلوم تربیتی
پژوهش وکنجکاوی از تمایلات طبیعی بشر است وروشهای تحقیق در حقیقت ابزارهای دستیابی به حقیقت هستند. پیشرفت های علمی بشر تا حدودی مرهون روشهای شناختن ودانستن است. هدف کلی این واحد درسی آن است که دانشجویان را به طور مقدماتی باشیوه های تحقیق درعلوم تربیتی وروان شناسی آشنا کند تا آنان بتوانندضمن اینکه بااصول علمی تحقیق آشنامی شوند،یافته های پژوهش درعلوم انسانی را مورد مطالعه قرار دهند. فصل اول
1.بامنابعی که بشر برای حل مسائل بکار برده است ،آشناشود.
2.مراحل ومفروضات روش علمی را بیان کند.
3.دانش تجربی ونظری را بیان کند.
4.نظریه را تعریف کرده ، هدفها وویژگیهای آن را بیان کند.
دانشجو در پایان این فصل باید بتواند: تجربه طبقه بندی قابل شمارش ساختن کشف رابطه ها نزدیک شدن به حقیقت
نظریه عبارت است از مجموعه ای ازروابط درونی ساختها(مفاهیم) ، تعاریف وقضایایی که دیدگاه منظمی ازپدیده ها راازطریق تعیین روابط بین متغیرها به منظور تبیین ، پیش بینی وکنترل پدیده ها مشخص می کند. هدف نهایی و آخرین جنبه از علم ، ساخت نظریه(نظریه پردازی) است یعنی دسترسی به علم نظری. علوم تجربی خام و پالایش نشده است زیرا با پدیده ها به صورت تقریباً انتزاعی (نه تبیین شده وقابل کنترل وآزمایش) برخورد می کند. دانش نظری می تواند طریقه رسیدن به راه حل را کوتاه کند وچون موجب تدوین فرضیه هایی می شود بردانش تجربی برتری دارد. نظریه از طریق ایجاد انگیزه پژوهشی و هدایت پژوهشهای آتی زمینه گسترش دانش را فراهم می کند.رابطه بین نظریه و واقعیت یک رابطه دو جانبه است. علوم تربیتی هنوز در مراحل تجربی قرار دارد وفاقد چهار چوب نظری است.
بیشتر نظریه ها نه استقرایی اند نه قیاسی بلکه ترکیبی از هر دو می باشند. ویژگیهای نظریه علمی: 1.توانایی تبیین حقایق ومشاهدات مربوط به یک مسأله به ساده ترین صورت
2.سازگاری با واقعیتهای مشاهده شده و طبیعت دانش پیشین
3.فراهم ساختن ابزار لازم برای آزمون خود
4.ایجاد انگیزه پژوهش بیشتر در جامعه فصل دوم پس از مطالعه این فصل دانشجو باید:
1.تعریفی از تحقیق و ویژگیهای آن را بیان کند.
2.مراحل تحقیق را نام ببرد.
3. متغیر وانواع آنرا تعریف کند.
4.ملاحظات اخلاقی تحقیق را ذکر کند. واژه“ تحقیق ” در لغت به معنای درست کردن ، رسیدن ، بررسیدن ، رسیدگی ، بررسی ، پژوهش ، مطالعه ،حقیقت
وواقعیت است. در علوم تربیتی ” تحقیق ” عبارتست از کاربرد روشهای علمی در مطالعه مسائل آموزشی _ تربیتی در مقایسه با روش علمی ، تحقیق (روش تحقیق) دارای فرآیند رسمی تر ، عمیق تر ومنظم تر است(جان بست)
1. کنترل دقیق ، شرطی که مانع تأثیر عوامل مزاحم ونامربوط شده ورعایت آن اعتبار درونی را موجب می شود.
2.ن...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 86 اسلاید نظام بهداشتی و درمانی وتطبیقی کشور اتریش بررسی نظام بهداشتی، درمانی وتطبیقی کشور اتریش کشور اتريش در نيمکره شمالى و نيمکره شرقى در مرکز ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 47 اسلاید ناحيهبندي تصاوير تشديد مغناطيسي با استفاده از معيار آنتروپي فهرست مطالب •مقدمات و تعاريف •روشهاي ناحيهبندي •آنتروپي و مفهوم آن در ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 60 اسلاید ناقلین مهم در بهداشت محیط ونحوه کنترل آنها آفت کش ها و تجهیرات کاربردی حشرات چگونه هستند؟ حشرات یعنی جانورانی که ستون فقرات ندارند. همه ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 149 اسلاید مقدمهای بر نظام حسابهای ملی حساب های کلان اقتصاد nآمارهاي مالي دولت (GFS) Government Finance Statistics nآمارهاي پولي و مالي ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 70 اسلاید نقش امور مشترکین در کاهش آب بدون درآمد سر فصل مطالب .1مروری کوتاه بر مفاهیم نوین درزمینه آب بدون درآمدوبالانسینگ آب .2مولفه های سیاست ... ...
عنوان کتاب: اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نویسنده: نیکلاس کار مترجم: محمود حبیبی گوینده: سید میثاق ابطحی فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ها: 329 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 48 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: آیا استفاده از گوگل و شبکههای اجتماعی ما ... ...