حجم فایل : 272.1 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 63
روش تحقيق در تربيت بدني روشهاي دستيابي انسان به معرفت، شناخت يا دانش
KNOWLEDGE
تجربه
مرجع
الهام يا شهود
انسان داراي پيشرفته ترين نظام عصبي در بين موجودات جهان است تحقيق فرايند رسيدن به پاسخ سئوال پژوهشي است روشهاي استدلالي در پاسخ به سئوالات Deductive Method روش قياسي
اين روش توسط ارسطو ابداع وشامل يك حكم كلي (كبري) ،يك حكم جزئي (صغري) و يك نتيجه است وعيب آن در جائي است كه حكم قطعي و كلي وجود ندارد ويا حكم كلي نادرست است
Inductive Method روش استقرايي
فرانسيس بيكن – از مشاهده جزئيات پي به امور كلي ميبريم.
عيب آن عدم امكان مشاهده تك تك اجزا ميباشد.قابليت تعميم ندارد.
Scientific Method روش علمي
داروين- از طريق تركيب دو روش استقرايي و قياسي وپيش فرضهايي از پيشينيان فرضيه هايي را تدوين و سپس آن را مي آزمايد.اين روش چهار چوب پژوهشهاي امروزي و روش علمي است علم چیست؟
كرلينجر (1374) عنوان ميكند كه دو ديدگاه ايستا و پويا در رابطه با علم وجود دارد.
تعاريف علم را می توان در دو مقوله تعاریف محتوايی و فرآیندی طبقهبندی کرد. بر پایة تعریف محتوايی، علم عبارت از «مجموعهای متراکم از دانش توحیدیافته» و بر پایه تعریف فرآیندی، علم عبارت از «فعالیت کشف متغیرهای مهم طبیعت، مرتبط ساختن این متغیرها و تبيين این روابط (از طریق بیان قانون)» ميباشد.
علم چیست؟
مکگویگان (1990) بر پایه تعریف کلاسیک که شامل هر دو نوع تعریف است، علم را به عنوان «پیکرهای سازمانیافته و نظامدار درباره جهان که از طریق روش
علمی به دست آمده» معرفی میکند.
به طور کلی «علم عبارت از کاربرد روش علمی در پیداکردن جواب برای مسائل حل شدنی» میباشد (هومن، 1374).
مفروضههای بنیادین علم 1- طبیعت منظّم است و این نظم قابل شناسايی است.
2- همه پدیدههای طبیعی، عمل طبیعی دارند و در پسِ هر پدیدهای، علّت یا علّتهایی وجود دارد.
3- شناخت علمی امری بدیهی نیست و از آنجا که همیشه خطا وجود دارد دیدگاه علمی بر اساس شک و انتقاد استوار است.
4- علم از راه تجربه کسب میشود یعنی اگر بنا باشد که علم در درک دنیای واقعی به ما کمک کند باید مبتنی بر تجربه و مشاهده باشد.
5- معرفت علمی غیراصلی بوده و تغییر میکند؛ یعنی آنچه در گذشته نمیشناختیم اکنون میشناسیم و دانش کنونی ممکن است در آینده اصلاح شود (هومن، 1374).
هدف علم
گال، بورگ و گال (1384) اهداف علم را توصيف، پيشبيني، كنترل و تبيين پديدهها برشمردهاند.
دو نوع تبیین وجود دارد:
الف) تبیین قیاسی (همان استدلال قياسي) متضمن تعمیم جهانی و کلی است و اگر مقدمات درست باشند نتیجه نیز درست است كه البته همه تبيینهای علمی اینگونه نیستند.
ب) تبیین احتمالی (استقرايی) که در علوم انسانی و رفتاری کاربرد فراوانی دارد و ا...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
مجموعه ای از سورس کدهای ربات های تلگرام به زبان php سورس ربات ویروس اسکنرسورس فروشگاه سازسورس ربات نظر سنجی سازسورس ربات سازسورس شارژ رایگان سکه ایسورس ربات ویو گیر الماسی با امکانات جالبسورس ربات سرگرم شوسورس عضویت اجباری برای گروهسورس ضد لینک و خوشامد گو با پنل مدیریت ... ...
قسمتی از متن......... منابع آلودگی هوا منابع آلودگی طبیعی: بدون دخالت مستقیم بشر باعث آلودگی هوا میشوند طوفان، گرد و غبار صحرا، آتش سوزيهای خودبخود جنگلها، اقيانوسها، فعاليت آتشفشانها منابع آلودگی مصنوعی: منابعی که با دخالت انسان باعث پخش آلاینده ها در هوا می شوند ... ...
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت ) تعداد اسلاید : 205 اسلاید QC tumor markers اهمیت سرطان •25درصد مرگ و میر ها در امریکا ناشی از کانسر است سیر مرگ و میر ناشی از کانسر هوچکین ورحم و دهانه رحم و معده به ... ...