حجم فایل : 2.0 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 273
بنام خدا روان شناسي تربيتي روانشناسى تربيتى يا روانشناسى پرورشى شاخهاى از علم روانشناسى است كه يافتههاى اين علم را در خدمت معلمان قرار مىدهد. روانشناسى، علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد است؛ روانشناسى تربيتى علم مطالعه اعمال و انديشههاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. روانشناسى تربيتى بيش از هر چيز ديگر معلمان را با ماهيت يادگيرى دانشآموزان آشنا مىكند و روشها و فنون مؤثر هدايت يادگيرى، يعنى آموزش، را در اختيار آنان مىگذارد. دليل تأكيد زياد روانشناسى تربيتى بر يادگيرى و آموزش اين است كه اين دو جريان هسته اصلى فعاليتهاى معلمان و مدارس را تشكيل مىدهند. فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي تعريف آموزش آموزش كار اصلى معلم است. آموزش، به فعاليتهاى از پيش طرحريزى شدهاى گفته مىشود كه با هدف ايجاد يادگيرى در دانشآموزان يا دانشجويان بين معلم و يك يا چند دانشآموز به صورت كنش متقابل يا رابطه دو جانبه انجام مىشود. فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي تعريف آموزش لذا ويژگى مهم و امتياز عمده آموزش رو در روى كلاسى همين كنش متقابل آن است. با اين حال، آموزش، تنها به آموزش كلاسى محدود نمىشود و ساير شيوههاى آموزشى از جمله آموزش راديويى، آموزش تلويزيونى، آموزش از روى كتاب، يا آموزش مكاتبهاى نيز در رديف فعاليتهاى آموزشى قرار دارند. فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي تعريف آموزش منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى كلاسى است كه متداولترين و مؤثرترين شيوه آموزشى در سراسر جهان است. فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي منابع انتخاب هدفهاي آموزشي تهيه و تدوين هدفهاى آموزشى اولين مرحله از مراحل فعاليتهاى آموزشى معلم است. در اين مرحله است كه معلم تصميم مىگيرد چه درس بدهد و در نتيجه آموزش، از دانشآموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد. فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي منابع انتخاب هدفهاي آموزشي هنگام انتخاب هر هدف آموزشى، معلم بايد پرسشهاى زير را مورد توجه قرار دهد: چرا دانشآموزان بايد به هدف مورد نظر برسند؟ آيا دانشآموزان آمادگى كافى براى رسيدن به هدف مورد مورد نظر را دارند؟ آيا امكانات آموزشى، چنان هستند كه دستيابى دانشآموزان را به هدف آموزشى تضمين كنند؟ فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي طرح هفت مرحله اي هدف گزيني يكى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تايلر (1970) در كتاب خود به نام اصول رالفتايلر. اصول اساسى برنامهريزى تحصيلى، ترجمه تقىپور ظهير (تهران، انتشارات ابوريحان، 1358 اساسى برنامهريزى تحصيلى، براى گزينش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحلهاى زير را پيشنهاد كرده است: فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي فصل دوم: تهيه و تدوين هدفهاي آموزشي طرح هفت مرحله اي هدف گزيني سه اصل انتخاب هدفهاى كلى عبارتاند از: 1. نيازهاى فراگيران 2. نيا...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
نام کتاب : مجموعه اشعار فروغ فرخزاد نویسنده : فروغ فرخزاد فرمت :pdf ... ...
ارتقای کیفیت پژوهش در علوم مدیریتی: رهیافتی جامع با تاکید بر اخلاق پژوهش در دنیای پویای امروز، پژوهش به عنوان سنگ بنای پیشرفت و توسعه در تمامی حوزه ها، از جمله علوم مدیریتی، نقشی حیاتی ایفا می کند. به ویژه در محیط های دانشگاهی و علمی، که مخاطبان به دنبال درک عمیق و مستند ... ...
عنوان کتاب: سفر زندگی : داستانی الهامبخش برای پیداکردن پنج بزرگ زندگی نویسنده: جان پی. استرلکی مترجم: ستوده طاهریان گوینده: غلامرضا صادقی، محسن زرآبادی پور، معصومه عزیز محمدی، اعظم حبیبی، سورنا طاهری، کرامت رودساز فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 18 حجم کل فایل ... ...
نام کتاب : جادوی فکر بزرگ نویسنده : دکتر د.شوارتز مترجم : ژنا بخت آور فرمت : pdf ... ...