مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

رابطه مسيحيت با حكومت


رابطه مسيحيت با حكومت

حجم فایل : 436.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 53
1 هوالجميل 2 رابطه مسیحیت و حکومت جامعه مسیحیت که توصیف آن در کتاب عهد جدید آمده است ،کلیسای رسولان نامیده می شود و مقصود از آن ، جامعه رسولان و نسل اول مسیحیت است . این جامعه ازنظر زمانی به تقریب فاصله سال های 30 تا 100 یعنی از عید گلریزان تا تدوین آخرین بخش کتاب مقدس را در بر می گیرد.
پایه گذاری کلیسا 3 با ورود مسیحیت قدرت به دست کلیسا افتاد . قرون وسطی که هزار سال طول کشید .دراین دوران که ابتدا از طرف امپراطوران حمایت می شد به تدریج قدرت به دست کلیسا افتاد . تجربه معنی نداشت . به امور مافوق طبیعی اعتقاد داشتند . تعداد کلیساها رو به فزونی گذاشت .ثروت و نفوذ کلیسا بالا رفت یک سوم خاک اروپا به دست کلیسا افتاد و بیشتر اقوام در اثر ایمانی که کلیسا تلقین می کرد متحد شده بودند . شکل گیری قدرت کلیسا 4 ثروت در روم جای خود را به فقر داده غرور و افتخارات جای خود را به لاقیدی داد. شهرها رو به خرابی رفت جاده ها مرمت نشد رفت و آمد و نقل و انتقال تجاری صورت نمی گرفت . تقریبا تمام امپراطوری به دست پاپ افتاد . اقوام ژرمنی وارد خاک روم شدند. صندوقهای کلیسا از صدقات اغنیا و فقرا پر شد . پس از آن تاریخ تشکیلاتی به این وسعت ندیده بود. عقل و ایمان در جا می زد.
5 تشریفات تجملی و پر زیب و زیور دربار امپراطوری روم تاثیر فزاینده ای بر مراسم و مناسک مسیحی بر جا گذاشت . برای مثال اهل کلیسا شروع به استفاده از عود و کندر کردند که از قدیم به نشانه احترام به امپراطور دربار به کار می رفت . اسقف ها اینک تعظیم و دیگر نشانه های اقدام را دریافت می کردند که به طور سنتی درباریان نسبت به امپراطور نشان می دادند . روحانیون بلند مرتبه همچنین شروع به پوشیدن جامه تجملی تر کردند.
به موازات این بهره ها و تغییر ها تعداد مسیحیان در امپراطوری با سرعت بی سابقه ای رو به افزایش گذاشت .
6 رامس مک مولن درباره انگیزه های این نوگرویدگان کم تر جدی می نویسد: امپراطوران و مقامات کلیسا که بر توزیع مزایای مادی نظارت داشتند آن ها را جلوی غیر مسیحیان تکان می دادند به این امید که سمت و سوی وفاداری آن ها را تغییر دهند .
مردم تا حدودی به این جهت به کلیسا می پیوستند که ثروتی کسب کنند یا دست کم از فقر خود بکاهند انگیزه مردم در آن زمان چنین بود.
هزاران کشاورز و شبان و نظایر آن تحت سرپرستی ناظران کلیسا و پاسداران بردگان در آمدند.
همتایانشان در املاک خصوصی نیز به همین سیاق .... چراکه اربابانشان برای ارتقای مقام سریع تر در دستگاه دولتی جذب کلیسا شدند. برای بسیار کسانی که به چنین مراد مهمی وابسته بودند دور اندیشی حکم می کرد که از انتخاب آن ها در امر پرستش پیروی کنند.
7 از ابتدای کار مسیحیت کلیسای روم از بزرگترین مجامع عیسویان امپراطوری روم گردید و موقعیت و محل آن با اهمیت تلقی شد. علاوه بر آن برای کلیسا پایه و اساس قدیمی اپوستولیک قائل بودند . بدین معنی که می گفتند پطرس یکی از...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 97

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا
طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما