مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

دیابت


دیابت

حجم فایل : 296.6 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 18

دیابت دیابت چیست؟
دیابت یک اختلال در سوخت و ساز بدن است. در حالت طبیعی غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می شود. قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده (پانکراس) هورمون انسولین را ترشح می کند و این هورمون باعث می شود قند از جریان خون وارد سلول های بدن شود. در نتیجه مقدار قند خون در حد نرمال و متعادل باقی می ماند. ولی در بیماری دیابت، انسولین به میزان کافی در بدن وجود ندارد و یا انسولین موجود قادر نیست تا وظایف خود را به درستی انجام دهد. در نتیجه به علت وجود مقاومت در برابر آن قند خون نمی تواند به طور مؤثری وارد سلول های بدن شود و مقدار آن بالا می رود. انواع بیماری دیابت
به طور کلی به چهار گروه دیابت نوع 1، دیابت نوع 2،
دیابت حاملگی و دیابت به علل متفرقه تقسیم بندی می شود.
دیابت نوع 1: حدود 15- 10 درصد کل موارد دیابت را
تشکیل می دهد. اغلب در سنین زیر 30 سال به وجود می آید.
لذا به آن دیابت جوانی می گویند. به علت این که تولید
انسولین به دلیل از بین رفتن سلول های سازنده انسولین
متوقف می شود، این افراد از بدو تشخیص، انسولین مورد
نیاز بدن را به صورت تزریقات روزانه تأمین می کنند. به
همین دلیل به آن دیابت وابسته به انسولین گفته می شود. دیابت نوع 2: بیشتر در بالغین بالای 30 سال و چاق دیده می شود که 90- 85 درصد کل موارد دیابت را شامل می گردد و انسولین تولید شده از پانکراس در این افراد به خوبی عمل نمی کند. در واقع یا پانکراس به اندازه کافی انسولین ترشح نمی کند و یا این که انسولین ترشح شده به علت مقاومت سلول ها به انسولین مخصوصاً در افاد چاق، فاقد کارآیی لازم است. به این نوع دیابت غیر وابسته به انسولین یا دیابت بزرگسالان می گویند.
دیابت حاملگی: به دیابتی گفته می شود که برای اولین بار در طول حاملگی تشخیص داده شود. این نوع دیابت معمولاً گذرا است. بعد از اتمام حاملگی بهبود می یابد. خانم های مبتلا به دیابت حاملگی بعداً در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. دیابت نوع 2: بیشتر در بالغین بالای 30 سال و چاق دیده می شود که 90- 85 درصد کل موارد دیابت را شامل می گردد و انسولین تولید شده از پانکراس در این افراد به خوبی عمل نمی کند. در واقع یا پانکراس به اندازه کافی انسولین ترشح نمی کند و یا این که انسولین ترشح شده به علت مقاومت سلول ها به انسولین مخصوصاً در افاد چاق، فاقد کارآیی لازم است. به این نوع دیابت غیر وابسته به انسولین یا دیابت بزرگسالان می گویند.

دیابت حاملگی:
به دیابتی گفته می شود که برای اولین بار در طول حاملگی تشخیص داده شود. این نوع دیابت معمولاً گذرا است. بعد از اتمام حاملگی بهبود می یابد. خانم های مبتلا به دیابت حاملگی بعداً در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. دیابت با علل متفرقه: از علل متفرقه می توان به جراحی، داروها، سوء تغذیه و عفونت اشاره کرد.
علائم اولیه دیا...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 97

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب دیوانه وار

کتاب دیوانه وار

نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب دیوانه وار
کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما