مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

دستگاه ها و ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات


دستگاه ها و ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات

حجم فایل : 571.1 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 24
دستگاه ها و ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات 1 2 حافظه چیست هر دستگاهي كه قادر به نگهداري اطلاعات باشد به نحوي كه استفاده كننده از آن بتواند، در هر لحظه كه لازم باشد، به اطلاعات مورد نيازش دستيابي داشته باشد، حافظه ناميده مي‌شود.
3 انواع حافظه
حافظه اصلی:
الف-RAM
ب-ROM
حافظه جانبی:
الف-دیسکهای مغناطیسی
ب-دیسکهای نوری
ج-حافظه های فلش
4 چیستRAM RAMيكي ازانواع حافظه ها والبته پركاربردترين آنهاست که مخفف اصطلاح (Random Access Memory) يا حافظه با دستيابي تصادفي بوده و حافظه‌اي قابل خواندن و نوشتن مي‌باشد .حافظه RAM ، يك تراشه مدار مجتمع(IC)  بوده كه از ميليون ها ترانزيستور و خازن تشكيل شده است. 5 چیستROM Read Only Memory )ROM ( يک حافظه دائم که از آن برای ذخيره سازی اطلاعات مهم  در کامپيوتر استفاده می گردد. حافظه ROMيک نوع مدار مجتمع است که در زمان ساخت داده هائی در آن ذخيره می گردد. حافظهROM از انواع حافظه های الکتریکی بوده که اطلاعاتش با قطع برق پاک نمی شود . اين نوع ازحافظه ها علاوه بر استفاده در کامپيوترهای شخصی در ساير دستگاههای الکترونيکی نيز استفاده می شوند. 6 دیسکهای مغناطیسی دیسک‌های مغناطیسی صفحات گرد پلاستیکی، فلزی یا سرامیکی هستند که سطح انها به وسیله ماده مغناطیس شونده مثل اکسید آهن پوشانیده می‌شود .اگر جنس دیسک مغناطیسی شده، پلاستیک باشد به آن دیسک نرمFloppy Disk) )و اگر فلز یا سرامیک باشند به آن دیسک سختHard Disk) )می‌گویند. دسترسی در این دیسک‌ها مستقیم است یعنی هر اطلاعاتی را که خواستیم بتوانیم آن را از روی سطح دیسک انتخاب کنیم. 7 دیسکهای مغناطیسی 8 Floppy disk فلاپی دیسک ، یک نوع وسیله ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر است . درایوهای موجود در کامپیوتر مسئول خواندن و نوشتن اطلاعات برروی فلاپی دیسک ها براساس یک ساختارمشخص شده می باشند. جنس فلاپی دیسک ها ازپلاستیک نرم بوده که با یک ماده مغناطیس شونده مانند اکسید آهن پوشانده شده اند.متداول ترین دیسک نرم ، دیسکت3/5اینچی است که ظرفیت آن 44/1MB است .
فلاپی ديسک  را " ديسکت "  نيز  می گويند 9 Hard disk هارد ديسک در سال 1950 اختراع گرديد. هارد ديسک های اوليه شامل ديسک های بزرگ با قطر 20 اينچ ( 50/8 سانتيمتر) بوده و توان ذخيره سازی چندين مگابايت بيشتر را نداشتند. به اين نوع ديسک ها در ابتدا " ديسک ثابت "  می گفتند. در ادامه بمنظور تمايز آنها با فلاپی ديسک ها از واژه " هارد ديسک " استفاده گرديد.
10 Hard disk هارد ديسک يک محيط ذخيره سازی دائم برای اطلاعات را فراهم می نمايد . اطلاعات ديجتال در کامييوتر می بايست به گونه ای  تبديل گردند که بتوان آنها را بصورت دائم بر روی هارد ديسک مغناطيسی ذخيره کرد. ديسك سخت به عنوان يكي از حافظه هاي پر كاربرد در سيستم هاي امروزي يكي ديگر از انواع حافظه هاي مغناطيسي مي باشد.
11 دیسکهای نوری استفاده ازنورب...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 137

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب دیوانه وار

کتاب دیوانه وار

نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب دیوانه وار
کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما