مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

ترماتودهای خونی در انسان


ترماتودهای خونی در انسان

حجم فایل : 631.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 77
ترماتودهای خونی در انسان ترماتودهای خونی در انسان ترماتودهای خونی انسان مرکب از سه گونه ی اصلی هستند:
شیستوزوما هماتوبیوم، ساکن سیاهرگهای سیستم ادارای ـ تناسلی و شیستوزوما مانسونی و شیستوزوما ژاپونیکوم که به ترتیب در سیاهرگهای روده ی بزرگ و کوچک زندگی می کنند، گونه های دیگری از شیستوزوماها که در انسان ایجاد عفونت می کنند، عبارتند از:
شیستوزوما مکونگی، شیستوزوما مالاینسیس و شیستوزوما اینترکالاتوم. زیست شناسی شیستوزوماهای انسانی ریخت شناسی

شیستوزوماها به علت شکل باریک و کشیده ی خود و جدا بودن دو جنس نر و ماده از یکدیگر با سایر ترماتودها تفاوت دارند کرم نر، بزرگتر، خاکستری رنگ و دارای انتهای قدامی استوانه ای است وبدن سنگین آن دارای چینهایی است که تشکیل یک کانال ژینکوفور طویل و شکمی را می دهد که کرم ماده تیره تر و باریکتر، در طی جفتگیری در آن جا می گیرد. روده به دو سکوم تقسیم می شود که در انتهای خلفی کرم به هم پیوسته و تشکیل لوله ی منفرد کوری را می دهد.

سیستم دفعی مرکب از سلول های شعله ای، لوله های جمع آورده کننده ودو لوله ی طویل است که به مثانه ی کوچکی با یک سوراخ دفعی انتهایی ختم می شوند.
چرخه زندگی کرمهای بالغ ظریف به طول6/. در 2/5 سانتی متر به صورت زوج و در حالی که کرم ماده در کانال ژینکوفور کرم نر قرار دارد، در سیاهرگهای انتهایی دیده می شوند.


بسته به گونه ی کرم، روزانه از 300 (شیستوزوما مانسونی)تا 3500 (شیستوزوما ژاپونیکم) عدد تخم وارد سیاهرگها می شود. بعضی تخمها توسط جریان سیاهرگی به مرکز کبد فرستاده می شوند ولی بسیاری از آنها توسط انقباض سیاهرگها در محل باقی مانده و در نتیجه آنتی ژن ها و آنزیمهای تراوش شده از میراسیدیوم داخل تخم، واکنش التهابی موضعی آغاز می شود. تداوم این واکنش منجر به پارگی دیواره ی سیاهرگها و حرکت تخمها به سوی بافتهای اطراف عروقی روده و مثانه و سرانجام ورود آنها به داخل مجاری این اعضا می شود که در این صورت تخمها با مدفوع یا ادارا دفع می شوند.

تخم پس از تماس با آب تازه، باز شده و میراسیدیوم خارج شده تا زمان یافتن حلزون مناسب، در آب شنا می کند.

میراسیدیوم به منظور ادامه ی چرخه ی حیات خود، باید در مدتی قریب به 10 ساعت وارد بدن حلزون شود.

در بدن حلزون پس از ایجاد دو نسل از رشد و تکثیر اسپورسیست، که روند پیچده ای دارد سرکرهای با دم دو شاخه از حلزون خارج می شوند.

دوره ی نهفته برای شیستوزوما مانسونی 8ـ 7 هفته، شیستوزوما هماتوبیوم 12ـ 10 هفته و برای شیستوزوما ژاپونیکوم 6ـ 5 هفته است. کرمهای بالغ ممکن است تا 3 سال در بدن انسان زندگی کنند ولی متوسط دوره ی زندگی آنها احتمالا 10ـ 3 سال است. پاسخ میزبان شیستوزومیازیس انسانی را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:
(1) مرحله رشد، از زمان ورود سرکر تا بالغ شدن کرم
(2) دوره ی تخمگذاری...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

دیدگاه های کاربران (0)

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...

دریافت فایل : مراحل ساختمان سازی
طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان
پاورپوینت قانون اساسی

پاورپوینت قانون اساسی

قانونپیوندهای اجتماعی بین مردم عمل می‌کند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loiو به انگلیسی law ترجمه می‌شود.مفهوم عامتری نیز نسبت به قانون وجود دارد. به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد. این قانون می‌تواند قوانین فیزیکی باشد ... ...

وکتور کورل 12دعای فرج

وکتور کورل 12دعای فرج

دعای فرج امام زمان (عج)  وکتور کورل 12دعای فرج  برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

دریافت فایل : وکتور کورل 12دعای فرج

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما