مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

پيس ميكر


پيس ميكر

حجم فایل : 567.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 27
پيس ميكر pacemaker ♣ پيس ميكر چيست ؟ پيس ميكردستگاهي مصنوعي است كه قادراست با توليد تحريكات الكتريكي درعضله ميو كارد، آن را دپلاريزه كرده و شرايط يك انقباض موثررا فراهم سازد.
اين دستگاه مي تواند هدايت الكتريكي غيرطبيعي را دربيماراني كه عمل جراحي قلب باز داشته اند و يا دچارانفركتوس ميوكارد گشته اند اصلاح نمايد. ♣ تاريخچه پيس ميكر اين دستگاه براي نخستين بار در مركز پزشكي Bunting تورنتو ساخته شد و درسال 1999 جزء 5 اختراع برتر قرار گرفت. اما گذشت زمان و تغيير در روند بيماري هاي قلبي باعث شد كه ديگر اين پيس ميكرها نتوانند با بيماري ها تطابق پيدا كنند و نياز به طراحي پيس ميكرهاي جديد احساس شد.
پيس ميكر در سال 1949 توسط دكتر hopps كه در آن زمان يك مهندس پزشك بود، اختراع شد وعنوان پدراين شاخه از پزشكي را به خود اختصاص داد. نخستين پيس ميكرها به صورت خارجي استفاده مي شدند چرا كه تكنولوژي در آن زمان در حدي پيشرفت نكرده بود كه بتوان پيس ميكر را در بدن بيمار كار گذاشت.
بنابراين جابجايي و حركت دادن آنها بسيار دردناك بود چون ليدها توسط چسب هاي خاصي بايد به بدن متصل مي شدند و گاهي اوقات درد آنقدر زياد بود كه بيمار ترجيح مي داد كه از پيس ميكر استفاده نكند.
كم كم با پيشرفت تكنولوژي و طراحي پيس ميكر هاي جديد اين مشكلات تقريبا به دست فراموشي سپرده شدند. ♣ مروري مختصر بر نحوه عملكرد قلب وظیفه قلب تحویل اکسیژن و مواد غذائی به تمام ارگانها و بافتهای بدن میباشد.
این کار توسط قلب با پمپ کردن خون از ریه ها به تمام نواحی بدن صورت میگیرد.
خون سپس توسط قلب به ریه ها باز میگردد و درنتیجه جریانی بصورت مدار شکل میگیرد میلیونها سلول قلب به امواج کوچک الکتریسیته واکنش نشان میدهند. امواج الکتریسیته در قلب توسط قسمت مخصوصی در ناحیه فوقانی دهلیز راست ساخته میشوند که به آن گره سینوسی- دهلیزی گفته میشود.
گره سینوسی پرشدن دهلیز از خون را حس میکند و با فرستادن یک موج الکتریکی باعث انقباض دهلیزی میشود، که این انقباض خود باعث خروج خون از این حفره و ورود آن به بطن میشود.
گره دهلیزی - بطنی گروهی دیگر از سلولهای تخصصی در بین دهلیز و بطن میباشند كه امواج الکتریکی ناشی از گره سینوسی را از دهلیزها به بطن ها منتقل میکنند.
با توجه به تاخیری که در این انتقال وجود دارد بطنها بعداز اینکه توسط انقباض دهلیز پر شدند منقبض شده و خون را به ریه ها و سرتا...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 77

دیدگاه های کاربران (0)

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما