مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

پروبیوتیکها


پروبیوتیکها

حجم فایل : 63.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 10
بنام خدا پروبيوتيک ها

تعريف پروبيوتيک:
اصطلاح پروبيوتيک که ريشه لاتين دارد، به معني «براي زندگي» است و سازمان جهاني بهداشت، اين اصطلاح را به ارگانيسم‌هاي زنده اي اطلاق مي‌کند که در صورت مصرف به ميزان لازم، اثرات سلامت‌زايي موثري براي ميزبان خود دارند. اين سه اصطلاح را دريابيد: ارگانيسم، زنده و سلامت زايي . پروبيوتيک ، به‌عنوان صفت مواد غذايي حاوي اين باکتري‌ها هم به‌کار مي‌رود.
درواقع، پروبيوتيک‌ها به دو صورت مصرف مي‌شوند: به صورت مکمل‌هاي غذايي به شکل پودر، شربت و يا قرص مواد غذايي غني شده با پروبيوتيک‌ها. مثلا اگر در توليد هرگونه فرآورده لبني تخميري همچون ماست، از باکتري‌هاي پروبيوتيکي استفاده شود، محصول حاصل را پروبيوتيک مي‌نامند

پروبيوتيک چيست؟
فرآورده‌هاي پروبيوتيکي حاوي باکتري‌هاي مفيدي هستند که پس از مصرف در روده ساکن مي‌شوند و اثرات مفيدي در سلامتي انسان برجاي مي‌گذارند فرآورده‌هاي پروبيوتيکي حاوي باکتري‌هاي مفيدي هستند که پس از مصرف در روده ساکن مي‌شوند و اثرات مفيدي در سلامتي انسان برجاي مي‌گذارند.
اصطلاح پروبيوتيک(probiotic) که ريشه لاتين دارد، به معني "براي زندگي" است و سازمان جهاني بهداشت، اين اصطلاح را به "ارگانيسم‌هاي زنده‌اي" اطلاق مي‌کند که در صورت مصرف به ميزان لازم، اثرات "سلامت‌زايي" موثري براي ميزبان خود دارند.
اين سه اصطلاح را دريابيد: ارگانيسم، زنده و سلامت‌زايي.
پروبيوتيک، به‌عنوان صفت مواد غذايي حاوي اين باکتري‌ها هم به‌کار مي‌رود.
درواقع پروبيوتيک‌ها به دو صورت مصرف مي‌شوند: به صورت مکمل‌هاي غذايي به شکل پودر، شربت يا قرص مواد غذايي غني شده با پروبيوتيک‌ها. مثلا اگر در توليد هرگونه فرآورده لبني تخميري همچون ماست، از باکتري‌هاي پروبيوتيکي استفاده شود، محصول حاصل را پروبيوتيک مي‌نامند.
کار پروبيوتيک :
چندين و چند سال است که معلوم شده فقدان باکتري‌ها در روده به سلامت آسيب مي‌رساند؛ مثلا حيوانات آزمايشگاهي که در شرايط بدون باکتري و استريل رشد پيدا مي‌کنند، اکثرا سيستم ايمني تکامل نيافته و روده‌هاي آسيب پذير دارند.
همين مساله مي‌تواند براي نوزاد انسان هم مصداق داشته باشد و نوزاد را نسبت به ابتلا به انواع آلرژي‌ها و عفونت‌هاي تهديدکننده زندگي مستعد کند. حتي معلوم شده يکي از بيماري‌هايي که پروبيوتيک‌ها با آن مقابله مي‌کنند، اگزما در نوزادان است. محققان فنلاندي، پروبيوتيک لاکتوباسيلوس را براي مادران حامله و نوزادان متولد شده که احتمال ابتلا به حساسيت داشتند، به مدت شش ماه، تجويز کردند. هنگامي که بچه‌ها دو ساله شده بودند، پروبيوتيک، احتمال بروز اگزما را تا نصف کاهش داده بود.
درواقع مي‌شود گفت پروبيوتيک‌ها، سيستم ايمني بدن را تمرين مي‌دهند تا در برابر باکتري‌هاي بيماري‌زا هم از خودش واکنش خوبي نشان دهد
پرو بيوتيک ها علاوه بر اين قادر اندغشاي اطراف ...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 78

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب دیوانه وار

کتاب دیوانه وار

نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب دیوانه وار
کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما