مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

پربیوتیک ها و فراورده های غذایی پربیوتیک


پربیوتیک ها و فراورده های غذایی پربیوتیک

حجم فایل : 201.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 22
بنام خدا پربیوتیک ها و فراورده های غذایی پربیوتیک ماست
در حال حاضر ، ماست مقبولترین و پرمصرف ترین فرآورده پروبیوتیک در جهان است . علت آن خواص حسی و ارزش سلامت بخش آن است .
به طور کلی ، ماست به دلیل اسیدیته بالا و (پی هاش) پایین ، محیط مناسبی برای حفظ و انتقال پروبیوتیک ها به بدن نیست و در مقابل ، پنیر و سایر فرآورده های لبنی با (پی هاش) بالاتر می توانند از نقطه نظر یاد شده مؤثر تر باشند . این موضوع به ویژه در مورد بیفیدو باکتریوم ها از اهمیت زیادی برخوردار است .
با این وجود ، همه گیر بودن مصرف ماست ، این فرآورده را به مهمترین و مرسومترین فرآورده لبنی مبدل ساخته است . از این رو تولید ماست پروبیوتیک با خواص کیفی بهینه از دیدگاه قابلیت زیستی ، مدت زمان تخمیر ، خواص حسی و ارزش اقتصادی اهمیت فراوان دارد .
مراحل تولید ماست پروبیوتیک با ماست سنتی شباهت دارد . تنها تفاوت اساسی ، وجود ریز زنده های پروبیوتیک در ماست نوع نخست است . در عین حال به سبب افزایش قابلیت زیستی پروبیوتیک ها ، کاهش مدت زمان گرمخانه گذاری و بهبود خواص حسی فرآورده نهایی ممکن است تغییراتی در مراحل فرآیند داده شود و یا افزودنی های ویژه به محیط پایه محصول اضافه گردد.
ماست های پروبیوتیک در دو نوع عمومی و ویژه قابل تولید هستند . نوع عمومی حاوی ریززنده های پروبیوتیک ، بدون توجه خاص به نوع و مقدار آنها بوده و در بردارنده خواص سلامت بخش عمومی است .
نوع ویژه با هدف پیشگیری یا درمان بیماریهای خاص و عوارض ناشی از آنها طراحی می شود و نوع ریززنده های پروبیوتیک موجود در ترکیب کشت و تعداد آنها در میلی لیتر یا گرم فرآورده تعیین کننده است ؛ مانند ماست های پروبیوتیک ویژه انواع اسهال ، عفونت های روده ای .
مهمترین انواع ماست پروبیوتیک از دیدگاه روش تولید را می توان به ماست معمولی ( که مورد بحث قرار گرفت ) ، ماست منجمد و فرآورده های ماست – تقسیم کرد . مرسومترین نوع فرآورده های ماست – مانند ، ماست کربناته است .
چکیده
استفاده از ترکیبات ضد میکروبی طبیعی از جمله اسانس های گیاهی و ادویه جات در نگهداری از مواد غذایی از رشد چشمگیری برخوردار است .
این ترکیبات علاوه بر خواص ضد میکروبی دارای خواص طعم دهندگی و آنتی اکسیدانی می باشند . از سوی دیگر فرآورده های پروبیوتیک با کاهش خطر حملات قلبی و بهبود فلور مطلوب میکروبی مسیر دستگاه گوارش ، تأثیر شگرفی بر سلامت مصرف کنندگان دارد.
به منظور تولید ماست پروبیوتیک ، ابتدا شیر مورد استفاده در دمای 85 درجه سانتی گراد به مدت 5 دقیقه پاستوریزه و سپس تا دمای 42 درجه سانتی گراد سرد شد . پس از تلقیح باکتری آغازگر فعال شده ، غلضت های مختلف اسانس آویشن (0 ،25 ، 40 ، 70 ، 100 ، 130 میکروگرم در لیتر ) به شیر افزوده شد .
مصرف ماست حاوی دو باکتری پروبیوتیک لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم لاکتیس در مقایسه با ماست معم...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

دیدگاه های کاربران (0)

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح ...

دریافت فایل : مراحل ساختمان سازی
طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان
پاورپوینت قانون اساسی

پاورپوینت قانون اساسی

قانونپیوندهای اجتماعی بین مردم عمل می‌کند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loiو به انگلیسی law ترجمه می‌شود.مفهوم عامتری نیز نسبت به قانون وجود دارد. به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد. این قانون می‌تواند قوانین فیزیکی باشد ... ...

وکتور کورل 12دعای فرج

وکتور کورل 12دعای فرج

دعای فرج امام زمان (عج)  وکتور کورل 12دعای فرج  برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

دریافت فایل : وکتور کورل 12دعای فرج

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما