مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

بیماری های کبد


بیماری های کبد

حجم فایل : 239.6 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 21
بنام خدا بیماری های کبد سيروز كبدي چيست؟
وزن كبد در حالت معمولي در حدود 1/5کیلوگرم و بزرگترين غده بدن مي‏باشد. كبد در قسمت ربع فوقاني سمت راست شكم و پشت دنده‏هاي تحتاني قرار دارد. التهاب شدید کبد از نظر آسیب‌شناسی (پاتولوژی) خصوصیات معینی دارد.

این بیماری حاصل التهاب مزمن بافت کبد ميباشد که به دلایل گوناگونی اتفاق می افتد هر گونه التهابی به صورت کم یا زیاد باعث تخریب بافت کبد میشود.سپس بافت های تخریب شده به صورت جبرانی بازسازی می شوند.

ادامه این فرایند به طور مزمن و مکرر، ساختار منظم و یک شکل کبد را در هم میریزدو به تدریج فيبروزو سفتی کبد افزایش می یابد.

علل عمده سيروز کبدي در ايران شامل هپاتيت B ،هپاتيت C وهپاتيت اتوايميون است. ولی داروها و مواد سمي-کبد چرب-بيماري ويلسون –تنگی مجاری صفراوی -مشکلات قلبی و انسداد وریدهای کبدی از علل این بیماری مي باشند .

عوارض وعلايم سيروز کبدي 1 از علايم سيروز کبدي آسيت و تجمع مايع در شکم مي باشد که به دليل کاهش ميزان آلبومين خون و افزايش سديم و آب در بدن بوجود مي آيد. اين عارضه باعث تورم پاها و بزرگي شکم مي شود.

آنسفالوپاتي کبدي که به دليل تاثير مواد سمي از جمله آمونياک برروي مغز مي باشد از علائم ديگر است که با حالت گيجي و منگي و خواب آلودگي، تغييرات خلقي، فراموشي و در حالات پيشرفته­تر با کاهش سطح هوشياري و حالت اغما خود را نشان مي­دهد. در حالت عادي آمونياک و مواد سمي خون توسط کبد تصفيه ميشود و به مغز نمي رسد ولي در کم کاري کبد تصفيه آن توسط سلولهاي کبدي مختل ميشود.

عوارض وعلايم سيروز کبدي 2 سيروز کبدي مي­تواند عوارض ديگري نيز بر روي سيستم قلب و عروق، ريه­ها و کليه­ها ايجاد نمايد که همگي اين عوارض در اثر افزايش فشار وريد پورت و سيستم عروق کبدي مي باشد.

سيروز کبدي شانس سرطان کبد را افزايش مي دهد، هم چنين بيماري باعث تحليل ماهيچه­ها، لاغري و سوء تغذيه مي­شود. پس به طور خلاصه مي­توان با ديدن علايم زير به بيماري سيروز کبدي مشکوک شد. عوارض وعلايم سيروز کبدي 3 بي اشتهايي، ضعف،  بي حالي مفرط ولاغري
بزرگي و برآمدگي شکم
 خونريزي غير عادي در پوست، لثه­ها
بزرگي طحال
تورم پاها
گيجي، منگي، فراموشي، علايم عصبي و تغييرات خلقي
خارش، زردي
استفراغ خوني، مدفوع قيري شکل،  کم خوني، کاهش پلاکت
تغييرات در زمان قاعدگي و عادت ماهيانه
درد شکم و درد کبدي
سیروز و تغذیه سوء تغذیه یکی از مشکلات سیروز کبدی است .

سوء تغذیه سه عامل عمده دارد
1- کاهش اشتها 2- سوءجذب 3- افزایش نیاز کاهش اشتها
بسیاری از بررسی ها نشان داده اند که مبتلایان به سیروز دریافت غذایی کمی دارند ؛
کبد نقش مهمی در تنظیم اشتها دارد
بیماری کبد می تواند باعث اختلال در دریافت غذا شود
کاهش کلیرانس واسطه ها...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 85

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا
کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا )  نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا ) نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات  کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی می‌گوید که در فرهنگ گذشته‌ ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شده و نمی‌شود. کسانی‌که بر لبه‌ باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما