مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

بیماری های قلبی عروقی


بیماری های  قلبی  عروقی

حجم فایل : 70.1 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 37
بیماری های قلبی عروقی آترواسکلروز شایعترین علت مرگ در اکثر کشورها
مهمترین عامل از کار افتادگی
علی رغم پیشرفت روش های تشخیصی و درمانی هنوز یک سوم بیماران دچار سکته قلبی ، فوت می کنند. که نیمی از فوت شده ها در یکساعت اتفاق می افتد .
دو سوم بیمارانی که زنده می مانند هرگز بهبودی کامل نخواهند یافت و به زند گی عادی باز نمی گردند.
در طی 5 سال بعد از یک حمله قلبی ، 23% مردان و 31 % زنان مجددا" دچار حمله قلبی بعدی می شوند.
آترواسکلروز ادامه: مرگ ناگهانی قلبی از دیگر تظاهرات شایع گرفتاری عروق کرونر است و بیش از نیمی از آنان هیچ سابقه از علائم قلبی نداشته اند.
بیماریهای قلبی عروقی هزینه هنگفتی را به کشور ها تحمیل می کند .
با همه اینها بیماری های قلبی عروقی به سادگی و کاملا" قابل پیشگیری است .
بیماریهای قلبی عروقی قابــل پیشگیری ترین بیماری غیر واگیر ( مزمن ) انسان می باشد. بیماریزائی آترواسکلروز بیماری با تمایل به پیشرفت، که از دوران کودکی آغاز می شود.
تظاهرات بالینی عمدتا" . از میانسالی به بعد آشکار می شود .
قبلا تصور می شد که اترو اسکلروز یک بیماری تحلیل برنده است که بدلیل تجمع چربی و بقایای سلولهای مرده در جدار عروق ایجاد می شود. ولی امروزه مشخص شده که بدلایل مختلف ناشی از سه پدیده زیر ایجاد می شود:
تجمع سلول های ماهیچه ای صاف به همراه سلولهای التهابی در دیواره عروق
تولید بافت همبند توسط سلول های ماهیچه ای صاف شامل الیاف کلاژن و ...
تجمع چربی بخصوص کلسترول در داخل سلول ها و بافت همبند. بیماریزائی آترواسکلروز ادامه : احتمال پاره شدن پلاک های اترواسکلروز و سپس ایجاد لخته روی آن و بروز تظاهرات بالینی به ترکیب پلاک از نظر : میزان چربی و بافت همبندی بستگی دارد.
بزرگی پلاک و شدت تنگی عروق ارتباط مستقیم با بروز سکته قلبی و آنژین صدری ندارد.
در 75 تا 80 درصد بیمارانی که دچار سکته قلبی می شوند شدت تنگی رگ کمتر از 50% است .
تجمع سلول های التهابی در پلاک ها که منجر به علائم بالینی می شوند به همراه نشانه های التهاب ( ESR,CRP )سبب شده امروزه اترواسکلروز به عنوان یک بیماری التهابی مزمن شناخته می شود که می تواند به دنبال فعال شدن یکسری عوامل منجر به حوادث قلبی شود. شیوع : بیماریهای قلبی عروقی ( سکته قلبی ، سکته ، مغزی و مرگ ناگهانی قلبی ) موجب مرگ دوازده میلیون نفر سالانه در دنیای می گردد.
در همه کشورها موجب نیمی از علل مرگ بزرگسالان است.
مردها 5/2 برابر زودتر از زن ها می میرند . ولی در زنها نیز بیماری های قلبی عروقی شایعترین عامل مرگ و از کار افتادگی می باشد با این تفاوت که در زنان بیماریهای قلبی عروقی 10 سال دیرتر ظاهر می شود.
درآمریکا اروپا و آمریکای جنوبی نیمی از علل م...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا
طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان
پاورپوینت قانون اساسی

پاورپوینت قانون اساسی

قانونپیوندهای اجتماعی بین مردم عمل می‌کند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loiو به انگلیسی law ترجمه می‌شود.مفهوم عامتری نیز نسبت به قانون وجود دارد. به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد. این قانون می‌تواند قوانین فیزیکی باشد ... ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما