مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

بیماری آترواسکلروز


بیماری آترواسکلروز

حجم فایل : 816.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 12
بسم الله الرحمن الرحيم بیماری آترواسکلروز
بيماری عروق کرونر (CAD): عضله قلب بايد دارای خونرسانی کافی باشد . هنگامی که يک شريان کرونری تنگ يا مسدود باشد ، ناحيه ای از عضله قلب که بوسيله آن شريان خونرسانی می گردد دچار ايسکمی می شود ، مهمترين مشکلات ناشی از کاهش خونرسانی عضله قلب آنژين صدری ، نارسائی احتقانی (CHF) وMI می باشد .

آترواسکلروز

در برگيرنده يک پاسخ التهابی با جراحت ديواره شريان و تغيير خواص بيولوژيک و بيوشيميايی ديواره ی شريانی می باشد . اين تغييرات با رسوب رگه های چربی و اسيدهای چرب روی انتهايی ديواره شريان شروع می شود . ساختمان طبيعي شريان از 3 لايه تشکيل شده است:
1- انتيما 2- مديا 3-ادوانتيا
آنترو اسکلروز با معيار های زير مشخص می شود :
1- رسوب مواد حاوی چربی 2- افزايش تعداد سلولهای عضله صاف
پاتوفيزيولوژي اترواسکلروز :ا
التهاب وحضور ماكروفاژ–فاگوسيتوز چربي-تبديل به سلولهاي جوش- ماكروفاژهاي فعال-مواد بيوشيميايي ازاد كرده-بروز صدمه بيشتر به اندوتليوم و تجمع پلاكت و شروع تشكيل لخته –پروليفراسيون سلول صاف ديواره-تشكيل بافت فيبري دور بافت چربي مرده-اين بافت آتروما يا پلاك است-كپسول ضخيم فيبروز پلاك باعث مقاومت در برابر جريان خون ونازكي پلاك افزايش ذرات ليپيد و موجب پارگي خونريزي داخل پلاك –تشكيل ترومبوز –جريان خون مسدود ومرگ ناگهاني قلبي يا انفاركتوس ميوكارد حاد در اثر ايسكمي ميگردد. تظاهرات بالينی :
علائم و عوارض آن با توجه به درجه رنگی مجرای شريانی ، شکل گيری ترمبوز و انسداد جريان خون به ميوکارد در بيشتر اوقات آنژين صدری بعلت آترواسکلروز ايجاد می شود . اما اگر کاهش جريان خون شديد باشد آسيب غير قابل برگشت و مرگ سلول های ميوکارد و MI – ميوکارد تحت دژنراسيون قرار گرفته و توسط بافت اسکار جايگزين می شود که موجب ايجاد درجات مختلف اختلالات برون ده قلبی و نارسايی عضله قلب می شود .
در اغلب اوقات علائم آن تا زمانی که شريان 75% تنگ نشود ظاهر نمی گردد .
عوامل خطرزا :
در سه طبقه قرار می گيرند :
1)عوامل خطرزای غير قابل تعديل :
ارث : فاکتور های ژنتيکی که دخيل هستند . افزايش BP – (اختلالات چربی خون –ديابت – چاقی
سن : بالای 40 سال جنس : در مردان به مراتب بيشتر از زنان است وزنان با 10 سال تاخير دچار می شوند و در سن 50 سالگی در هر دو جنس يکسان می شود . و زنان بعلت يائسه شدن در معرض بيماری قرار می گيرند . يائسگی زود رس سه برابر خطر را افزايش می دهد . قرص های ضد بارداری نيز تاثير می گذارد .
نژاد : در مردان سفيد پوست با فرکانس بيشتری از بيماری می ميرند و در سوی ديگر مرگ زنان سفيد پوست از غير سفيد پوست کمی پائين تر است اما در ميان زنان کهنسال ميزان مرگ و مير برای تمامی نژاد ها يکسان است . 2) عوامل خطرزا قابل تعديل :
الف- محيط زندگی : <b...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

دیدگاه های کاربران (0)

کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما