مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

MTI


MTI

حجم فایل : 535.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 14
بنام خدا MTI مقدمه: MTI : Moving Target Indication آشکار ساز اهداف متحرک در رادار های موج پیوسته(CW) با استفاده از تغییر فرکانس دوپلر در یک هدف متحرک میتوان سرعت نسبی این هدف را مشخص کرد. که ما این ویژگی را در رادار پالسی به کار خواهیم برد.
اما کاربرد دیگر شیفت فرکانسی داپلر تشخیص اهداف کوچک متحرک از اهداف بزرگ ساکن است که به انها کلاتر میگویند.



رادار پالسی داپلر و رادار MTI هر دو از جمله رادارهای پالسی هستند که برای تشخیص اهداف متحرک از پدیده شیفت فرکانسی داپلر استفاده میکنند.
این دو رادار از نظر اصول و کارکرد یکسان هستند اما در عمل تفاوت هایی دارند :
MTI فاصله و برد را به خوبی محاسبه میکند اما در اندازه گیری برخی سرعت های خاص که به انها سرعت کور میگویند (blind speed) دچار ابهام میشود.
رادار پالسی دوپلر به خاطر انتخاب فرکانس تکرار پالس بالا دیقیقا برعکس MTI عمل میکند. MTI در رادار های دیدبانی و نظارت با کیفیت بالا که دارای کلاتر قوی هستند یک امر کاملا ضروریست.


اصول کار MTI در جنگ جهانی دوم مطرح شد


حدود 20 سال طول کشید تا این اصول به تئوری و فرمول در آیند


وجود سخت افزار های پردازش سیگنال قوی و ارزان باعث تبدیل تئوری ها به عمل و ساخت MTI شد. برای ساخت رادار پالسی مورد نیاز میتوان از یک رادار موج پیوسته استفاده کرد و یک تقویت کننده توان بالا و یک مدولاتور به آن اضافه کرد.

تقویت کننده توان میتواند لامپ سه قطبی – چهار قطبی – کلایسترون – یا لامپ موج متحرک باشد.

مدولاتور مانند یک کلید عمل میکند و با روشن و خاموش کردن تقویت کننده تولید پالس میکند. بلوک دیاگرام : ولتاژ نوسانگر CW : ولتاژ سیگنال مرجع : ولتاژ سیگنال برگشتی با تغییر فرکانس داپلر : تفاوت سیگنال برگشتی از هدف و سیگنال مرجع که از میکسر بیرون آمده و در فرکانس میانی قرار دارد : فرکانس اختلاف برابر با فرکانس دوپلر Fd می باشد. برای هدفهای ساکن تغییر فرکانس دوپلر صفر است که در نتیجه مقداری ثابت بین - و (حتی صفر) می باشد. ولی برای هدف متحرک فرکانس مخالف صفر بوده و سیگنال اختلاف (خروجی مخلوط کننده) متغیر با زمان می باشد.
بلوک دیاگرام کامل : کوهو :
مرجع همدوس توسط یک نوسانگر موسوم به «کوهو» تا مین می گردد.
کوهو یک نوسانگر پایدار است که فرکانسش برابر فرکانس میانی گیرنده است. استالو :
یک نوسانگر لوکال یا محلی است که دو وظیفه بر عهده دارد:
1.ابتدا سیگنال کوهو که IF است را در میکسر (up convertor) به فرکانس RF فرستنده میرساند.
2. سیگنال برگشتی RF با سیگنال استالو در میکسر(down convertor) مخلوط شده و سیگنال IF ایجاد می شود. در یک نوسانگر، فاز RF از یک پالس به پالس بعدی نسبتی با هم ندارند. به این دلیل سیگنال مرجع را توسط نوسانگر موج پیوسته نمی توان ...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 147

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا )  نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا ) نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات  کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی می‌گوید که در فرهنگ گذشته‌ ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شده و نمی‌شود. کسانی‌که بر لبه‌ باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما