مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر


20  نکته در مورد نقش  تغذیه در  مطالعه و یادگیری بهتر

حجم فایل : 54.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 12
به نام خداوند بخشنده و مهربان 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر اسلاید های زیر با عنوان 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری بهتر و آمادگی بیشتر در کنکور به منظور استفاده ی دانش آموزان طراحی شده است . این مطالب از کتاب اصول و نکات کلیدی مطالعه ، یادگیری و برنامه ریزی درسی تالیف دکتر مرتضی حاج بابایی ، انتشارات ما وشما انتخاب شده است . 20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری 1- تغذیه،دانش تغییر و تبدیل مواد غذایی به انرژی است. به عبارت دیگر تغذیه نشان می دهد که چگونه مواد غذایی لازم باید به بدن برسد.
2- تغذیه تحصیلی، به ما نشان می دهد که برای یادگیری و مطالعه و فعل و انفعالاتی که لازمه ی این دو امر مهم هستند به چه موادی نیازمندیم؟ واین مواد را به چه میزان؟ و از چه منبعی؟و به چه شکلی؟ باید بدست آوریم یا مصرف کنیم.
3- مواد مغذی، موادی هستند که نیازهای بدنی ما را فراهم می کنند و به ما در حفظ تعادل و سلامت جسمی و روانی کمک می کنند. عمده ترین این مواد عبارتند از:
الف) کربوهیدرات هایی که در نان، سیب زمینی، مربا، بسکویت، شکر و.. یافت می شوند.
ب) چربی هایی که به ویژه در کره، پنیر، روغن زیتون، مارگارین و... پیدا می شوند.
ج) پروتئین هایی که عموماً در گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر و پنیر فراوانند.
د) مواد معدنی که به شکل فراوانی در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.
ه) آب که نقش بسیار مهمی هم به عنوان ماده و هم به عنوان یک رسانا و حلال دارد و معمولا از طریق مصرف آب آشامیدنی، نوشابه، میوه یا سبزی ها به بدن می رسد.
و) ویتامین ها که نقش مهمی در سلامت ما ایفا می کنند و عموماً در میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.
20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری 4- بخاطر داشته باشید که هر چیزی که مورد مصرف واقع می شود الزاماً از ارزش غذایی برخوردار نیست. چیزهایی را به عنوان خوراکی مورد مصرف قرار دهید که ارزش غذایی بالا داشته باشند یعنی پاسخگوی نیاز های بدنی شما باشند. بسیاری از تنقلاتی که با استفاده از انواع ادویه ها نمک و رنگهای غیر طبیعی تهیه می شوند ممکن است خوش طعم باشند اما ارزش غذایی ندارند.
5- صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده ی غذایی تحصیلی متاسفانه مورد بی مهری فراوانی هم واقع شده است. صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری تحصیلی کاملاً به موقع فراهم شود و بدن برای نیاز های خود به مواد ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسمی شما شود مراجعه نکند.
20 نکته در مورد نقش تغذیه در مطالعه و یادگیری 6- بخش اعظم انرژی ما توسط کربوهیدرات ها تامین می شود، بنابراین استفاده از نان در صبحانه یا میان وعده های غذایی که بخصوص در زنگ های تفریح از آن استفاده می کنید به همراه عسل، پنیر، کره یا تخم مرغ توصیه می شود ضمناً استفاده از مواد خوراکی ای چون آجیل، کشمش، توت فرنگی، خرما، برگ...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 378

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا )  نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا ) نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات  کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی می‌گوید که در فرهنگ گذشته‌ ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شده و نمی‌شود. کسانی‌که بر لبه‌ باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما