مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

ايمنی کار با ماشین آلات معدنی


ايمنی کار با ماشین آلات معدنی

حجم فایل : 1.6 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 25
ايمنی کار با ماشین آلات معدنی ايمنی کار با ماَََََََشين آلات معدنی يکي از خطرات اصلی در معادن، ماَشين آلات سنگين هستند. بيشتر ماشين آلات متحرک اند و ترکيبی از ماشين آلات سنگين و بارگيرهای بلند با سرعت عملياتی بالا هستند که اين عوامل باعث بروز خطرات می شوند.
ارزيابي وتشخيص خطرات ماَشين آلات نيازمند پذيرش يک روش سيستماتيک (نظامند) است. روش سيستماتيک:
1-مورد توجه قرار دادن عوامل اجرائی و محيطی
2- بررسی خطرات عمومی مربوط به ماشين
3-توجه به دستورالعمل های سازنده ماشين
تجهيزات حفاری در بيشترمعادن تعداد زيادی دستگاه حفاری وجود دارد. (واگن دريل ها، جامبو دريل ها، راسول ها) وجود دارند که وظيفه حفر چالهای انفجاری را به عهده دارند. خطرات کاری در ارتباط با ماشين های حفار:
خطر سقوط از ديوارهای بلند يا پله ها
ناپايداری پله ها بعد از آتشباری
گرد و غبار (بويژه در اطراف چالهای که با هوای فشرده تميز می شوند) و سر وصدا امروزه در اکثر ماشين آلات حفاری کلکتور (تجهيزات گرد و غبار گير) نصب شده است. شاول در بسياری از معادن بزرگ برای بارگيری باطله و مواد معدنی از شاول استفاده می شود .خطرات محيطی شاول:
خطرات ناشی از سقوط سنگ های شکسته
ناپايداری ايجاد شده بر اثر فعاليت خود ماشين شاول ها در درون توده معدنی و در عقب پله کار می کنند، اگر اپراتور شاول به گونه ای کار کند که شیب سينه کار زياد شود و يا اگر پله به شکل مناسب آتشباری نشده باشد ، خطر ريزش چبهه کار بر روی شاول وجود دارد. اگر ارتفاع جبهه کار بیش تر از ارتفاع دسترسی بوم شاول باشد بايد با آتش باری مجدد يا با پخش کردن توسط بولدزر ، توده بايد کم شيب شود. خطر ريزش ديواره بر روی شاول لباس اپراتور شاول بايد چسبان باشد.
در هنگام بالا رفتن از ماشين هر دست اپراتور بايد آزاد باشد و از آنها استفاده کند
اپراتور در موقع بالا رفتن از ماشين از نردبان ، پلکان يا دستگيره استفاده نمايد. دور تــا دور اتاقک اپــراتور با نرده گــذاری برای
مـمـانـعـت از پـرت شـدن مــــحـافــــظـت شــود. بيل های مکانيکی (بکهو) بيل های مکانيکی از زير سطح ماشين (پله استقرار) برداشت می کنند بنابراين در بالای پله و در لبه باز آن قرار می گيرند لذا بطور نسبی از نظر سقوط سنگ يا ريزش جبهه کار نسبت به شاول ها ايمن تر هستند.
ولی خطر سست شدن پله به علت عمليات ماشين و افتادن آنها از روی پله عملياتی وجود دارد. خطر ريزش از ماشين های بارگيری قطعات درشت سنگ بوسيله اين ماشين ها از جا بلند می شوند لذا خطر سقوط اين قطعات در هر نقطه ائی در حين دور زدن يا تخليه وجود دارد.
برای ايمنی بیشتر در زمان بارگيری بهتر است کاميون به شکل عمود بر بازوی بارکننده در کنار آن پارک شود.
ماشين باربری (کاميون، دامپر تراک) نبايد به شکلی قرار گيرد که اپراتور ماشين بارکننده ناچار باشد برای تخليه بار در...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 229

دیدگاه های کاربران (0)

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجی‌های دستگاه سانتریفیوژ   منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 7 سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت اسلامی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، تحقیق در عملیات پیشرفته، استعداد ... ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما