مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

استراتژی بازار یابی برای مرحله بلوغ و افول بازار


استراتژی بازار یابی برای مرحله بلوغ و افول بازار

حجم فایل : 208.4 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 55
بنام خدا استراتژی بازار یابی برای مرحله بلوغ و افول بازار بسياري از مديران؛ به ويژه مديران بازاريابي؛ تمام ذهن خود را مشغول رشد شركت كرده اند. آنها معمولاً بر افزايش سالانه در حجم فروش يا سهم بازار يا هر دو تاكيد مي كنند. اما بزرگ ترين چالش فراوري بسياري از مديران در كشورهاي توسعه يافته در سال هاي آينده؛ پول در آوردن در بازارهايي است كه اگر رشد هم بكنند، كُند رشد مي كنند . بيش تر بازارهاي محصول موجود در ان كشورها در مراحل بلوغ يا افول از چرخه حيات خود مي باشند و از آن جا كه نرخ هاي شتابان تغييرات اجتماعي و تكنولوژيكي موجب كوتاه تر شدن چرخه هاي حيات محصولات مي شوند؛ نوآوري هاي امروز بازارهاي در حال رشد را به سرعت به سمت بلوغ و نهايتاً به سوي پيروي و افول سوق مي دهند.
شركت هايي كه مي توانند از تكان هاي شديد صنعت جان سالم به در برند با كُند شدن رشد بازار با چالش هاي جديدي مواجه مي شوند. همين كه يك بازار بالغ مي شود، حجم كل فروش با ثبات مي شود، و خريداراني كه به قصد تعويض خريد مي كنند در مقايسه با خريداراني كه براي اولين بار اقدام به خريد يك محصول مي كنند، بخش بيش تري از آن حجم فروش را ايجاد مي كنند. بنابراين، يك هدف بازاريابي اصلي تمام رقبايي كه در بازارهاي بالغ فعاليت دارند اين است كه مشتريان فعلي خود را حفظ كنند تا بتوانند يك مزيت رقابتي مهم را كه به تداوم رضايت و وفاداري آن مشتريان كمك مي كند، حفظ كنند.
چالشهای استراتژیک بررسی شده سرانجام اين كه؛ پيشرفت ها و تحولات تكنولوژيكي؛ تغيير ويژگي ها و خصوصيات جمعيت شناختي، سلايق با سبك هاي زندگي مشتريان؛ و توسعه محصولات جايگزين موجب كاهش تقاضاي بيش تر شكل هاي محصول و نام هاي تجاري مي شوند. همين كه يك محصول شروع مي كند به پير شدن و افول؛ مديران شركت با اين پرسش اساسي مواجه مي شوند كه آيا آن فعاليت يا محصول را موقتاً كنار بگذارند يا كاملاً متوقف كنند. متاسفانه، شركت ها گاهي بيش از حد و به قيمت قرباني شدن سودآوري فعلي و به اميد كسب سودهاي ناچيز در آينده؛ بيش از حد لازم از محصولات در حال افول حمايت مي كنند. چالش هاي موجود در بازارهاي در حال افول انتقال از مرحله رشد به طرف مرحله بلوغ معمولاً وقتي آغاز مي شود كه بازار هنوز در حال رشد است؛ اما نرخ رشد آن به تدريج در حال كاهش است. اين كم شدن نرخ رشد بازار يا يك دفعه رخ مي دهد يا هم زمان با بروز تغييرات ديگري در بازار و محيط رقابتي روي مي دهد. همان طور كه قبلاً‌ هم گفتيم؛ چنين تغييراتي معمولاً عبارت اند از وجود ظهور ظرفيت مازاد؛ افزايش دشواري حفظ ويژگي هاي متمايز كننده محصول، افزايش شدت رقابت و افزايش فشارها روي هزينه ها و سودها. در نتيجه، اعضاي ضعيف تر صنعت، حين مرحله تكان شديد، يا ور شكست مي شوند يا توسط شركت هاي رقيب بزرگ تر خريداري مي شوند. تكان شديد:انتقال از مرحله رشد بازار به مرحله بلوغ بازار
مشخصات دوره انتقال توانايي يك شركت در جان سالم به بردن از...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 124

دیدگاه های کاربران (0)

پاورپوینت بررسی سبک معماری نئوکلاسیک - همراه با هدیه ویژه

پاورپوینت بررسی سبک معماری نئوکلاسیک - همراه با هدیه ویژه

  فرمت فایل اصلی : پاورپوینت ( ppt ) حجم درحالت فشرده : 1.97 مگابایت تعداد صفحات فایل : 33 اسلاید هدیه محصول : فایل پاورپوینت بررسی معماری سبک رازی-24 اسلاید هردوفایل (فایل اصلی و هدیه) در یک فایل زیپ (zip-winrar) قرار گرفته است.     پاورپوینت بررسی سبک معماری ... ...

دانلود پاورپوینت نامه نگاری

دانلود پاورپوینت نامه نگاری

دانلود پاورپوینت نامه نگاری قسمتی از متن.... عناوین موضوعات کارگاه نامه نگاری و مکاتبات اداری آشنایی با تقسیم بندی نامه ها ریخت شناسی نامه ها شیوه نگارش نامه ها انواع نامه های اداری و مراحل تهیه آنها اصطلاح شناسی مکاتبات اداری نامه ها و شکایات حقوقی اسناد و نوشته های ... ...

حل المسائل کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم (نسخه Si)، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر

حل المسائل کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم (نسخه Si)، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر

پاسخ تشریحی تمرین های کتاب تئوری ماشین و مکانیزم ها، ویرایش چهارم، نگارش پناک، شیگلی و یوئیکر با نام انگلیسی: Theory Of Machine And Mechanisms Si Edition solution manual, 4th Ed. by Gordon R. Pennock & Joseph E. Shigley John J. Uicker این مجموعه شامل پاسخ تشریحی تمرین ... ...

فایل پاورپوینت آشنایی با مدل EFQM 2020

فایل پاورپوینت آشنایی با مدل EFQM 2020

مدل تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM یا European Foundation for Quality Management Excellence Model)، یک چارچوب خودارزیابی برای اندازه‌گیری نقاط قوت و زمینه‌های بهبود سازمان در کل فعالیت‌های آن است. اصطلاح “تعالی” به این دلیل استفاده می‌شود که مدل تعالی بر آنچه سازمان ... ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما