مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی


اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی

حجم فایل : 379.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 59
1 اثرات مهاجرت،شهرنشینی و بیکاری بر توسعه اقتصادی 2 شهرنشيني شهرنشيني بيش از پنج هزار سال قدمت دارد. تا سال 1900 از هر هشت نفر، فقط يكي در مناطق شهري زندگي مي‌كرد. اما در پايان قرن ببستم نيمي از جمعيت جهان شهرنشين بودند که دو سوم از اين جمعيت در كشورهاي جهان سوم زندگي مي‌كنند (گيلبرت وگاگلر، 1375:7).
گسترش شهرنشيني بخصوص در دوره معاصر سبب دل مشغولي بسياري از نخبگان و صاحبنظران گوناگون به مسائل و پيامدهاي ناشي از توسعه شهر وشهرنشيني شده است:گسترش شهرنشيني به عنوان يك پديده معمول در جوامع، موجب شده كه مسئله "شهر" يكي از مسائل مهم جامعه‌شناسي شود (ممتاز،1379:3 ).
3 نظام شهرنشینی و روند سریع آن در کشور های در حال توسعه سبب هجوم گسترده به شهرها و پیدایش بخش خدمات متورم، حاشیه نشینی گسترده، بیکاری پنهان، پیدایش دوگانگی شبکه های اجتماعی مهاجرین در شهرها می گردد.
شهرهای کشورهای رشد نیافته نهاد‌های دورگه‌ای هستند که در نتیجه دو واکنش پدید آمده‌اند:
اول واکنش به تقسیم کار اجتماعی که پدیده ای بومی است
دوم واکنش به ادغام در اقتصاد جهانی (گیلبرت و گاگلر 1375 : 31).
4 تعريف مهاجرت
مهاجرت در معني عام كلمه يعني ترك سرزمين اصلي و ساكن شدن در سرزميني ديگر بطور موقت یا دائم.
تعريف ديگر مهاجرت عبارتست از تغيير محل اقامت ، ضمن عبور از مرزهاي سياسي براي مدتي بيش از يك سال
با توجه به اين تعريف دو نوع مهاجرت تشخيص داده مي شود:
مهاجرت داخلي ، يا درون مرزي
مهاجرت خارجي يا بين المللي
5 فرايند مهاجرت
امروز برخلاف تاريخ باستان مهاجرت ديگر انگيزه هاي زيستي و بيولوژيكي و يافتن غذا و يا سرپناه ندارد
بلكه مهاجرت در جهان امروز پديده اي اجتماعي ـ اقتصادي ـ سياسي و فرهنگي است.

دونالد ـ جي ـ بوك مهاجرت را اينگونه تعريف مي كند مهاجرت عبارتست از پاسخ ارگانيسم انساني ، به نيروهاي اقتصادي ـ اجتماعي و جمعيتي در محيط.

« آستانه كوچ» نقطه اي است كه فرد احتمالاً در آن نقطه از نظر روحي ، رواني و ديگر ويژگي هاي فردي از موطن خويش حداقل از نظر پيوندهاي فكري ، معنوي فرد در آستانه مهاجرتي تغيير كرده و وي را به مهاجرت راغب مي سازد . 6 مهاجرت، شهرنشيني و بيكاري بسیاری از کشورهای روبه توسعه از آمیزهء سه پدیدهء مهاجرت سیل‏آسا از روستا به‏ شهر،بهره‏وری ناچیز کشاورزی و بیکاری و کم‏کاری فزایندهء شهری و روستایی به ستوه‏ آمده‏اند.این سه پدیده به هم گره خورده و هر یک دیگری را تقویت می‏کند 7 امروزه‏ با توجّه به تجربه کشورهای در حال توسعه کاملا روشن است که‏ آهنگ مهاجرت از روستا به شهر از آهنگ ایجاد مشاغل شهری‏ فزونی یافته و تا حدود زیادی از ظرفیت صنایع و خدمات‏ اجتماعی شهری در جذب مؤثّر کارگران فراتر رفته است .
لذا امروزه مهاجرت باید به عنوان اساسی ترين پدیدهء تقویت‏کنندهء کارگر اضافی شهری،بررسی می شو...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 151

دیدگاه های کاربران (0)

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

دریافت فایل : گنجینه آلفا
کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا )  نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا ) نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات  کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی می‌گوید که در فرهنگ گذشته‌ ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شده و نمی‌شود. کسانی‌که بر لبه‌ باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما