
حجم فایل : 304.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 28
بنام خدا 1 2 سوژه يابي نخستين مرحله و در حقيقت مهم و حساس ترين مرحله کار خبري است . اگر اين نخستين گام را درست، مطمئن و منطبق بر اصول حرفه اي برنداريم، يقينا در مراحل بعدي موفق نخواهيم بود.
انتخاب سوژه مناسب، پرداخت سريع، به موقع و صحيح سوژه در اعتمادزايي يا اعتمادزدايي به روابط عمومي بسيار مهم است. 3 بنابراين در اين عصر، روابط عمومي مي تواند
موفق شود كه :
الف) سوژه هاي مورد نياز مردم را سريع انتخاب كند.
ب ) ابزار انتقال و انتشار سوژه را خوب بشناسد.
ج) سوژه هاي انتخابي را در بسته بندي مناسب بپردازد.
كمترين تعلل در انتخاب و پرداخت سوژه، موجب حذف يا کم اثر شدن روابط عمومي در رسانه مي شود. 4 آسيب شناسي و نقد وضع موجود:
متأسفانه سوژه يابي و شيوه پرداخت آن در بسياري از روابط عمومي ها مناسب نيست ؛ زيرا :
الف) برخي از مواقع از كنار سوژه هاي ناب و دست اول و مورد نياز مردم به راحتي ميگذرند .
ب) بسياري از مواقع اجازه پرداخت و انتشار داده نمي شود.
ب) بسياري از مواقع نيز به سوژه هاي مورد نياز مردم دير و با تاخير مي پردازند. 5 ج) بعضي مواقـع به سوژه مورد نياز مردم ميپردازد اما با بستهبندي غير حرفه اي.
در مواقع بروز بحران نياز مخاطب به خبر و رسانه بيشتر ميشود و اگر به رسانه رجوع كند و چيزي نيابد و يا چيز نامناسبي پيدا كند ،اطلاعات خود را از منابع ديگر مي گيرد. 6 برخي از دلايل وضع موجود سو ژه يابي :
نقش عوامل درون و برون سازماني در سوژه يابي و پرداخت به آن.
اشراف و تسلط نداشتن روابط عمومي بر علم ارتباطات، روشها و اصـول سـوژه يـابي و پرداخت سوژه ها. 7 عشق و علاقه نداشتن تعداد قابل توجهي از روابط عمومي ها به كار خود و روي آوردن به اين حرفه براي داشتن شغل.
غلبه نگاه اداري در كار .
نداشتن تخصص ، نبود يا کمبود جسارت حرفهاي نيز در سوژهيابي و نوع پرداخت آن موثر است. 8 نقش نظريه ها ي ارتباطي در سوژه يابي :
نظريههاي ارتباطي جهتگيري ما را مشخص ميكنند و نگاه ما را جهت ميدهند. در بحث انتخاب سوژه نيز اين نظريهها اثرگذار هستند اعتقاد و ايمان به هر يك از نظريههاي ارتباطي، قطعاً در سوژهيابي و پرداخت به آن سوژه ها مهم است. 9 1- دروازه باني در رسانه و ارتباط آن با سوژه:
اين نظريه را نخستين بار كورت لوين در سال 1947 بكار برد.
بعدها وايت و وستلي و مک لين مدل هاي را در اين زمينه عرضه کردند. براساس مدل وستلي و مک لين مخاطب نيز دروازهبان و گزينشگر است و دست به انتخاب ميزند اينگونه نيست كه فقط شما دست به انتخاب بزنند. 10 اگر بين انتخاب سوژه شما و انتخاب سوژه مخاطب فاصله کمي باشد، شما در سوژهيابي موفق عمل کرده است اما اگر برعکس، اين فاصله زياد باشد، مخاطبان خود از طريق ارتباطات ميان فردي يا رجوع به مجاري ديگر دست ب...
مبلغ واقعی 18,824 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان
پکیجی از 3 پاورپوینت ارائه موکورمایکوزیس در 12و21و25 صفحه با بهترین کیفیت ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاد ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری ... ...
نوع فایل: pdf حجم فایل: 2.53 مگ MB تعدادصفحات : 37 ص زبان : فارسی شرح مختصر: اختراع اسپکتروفتومتر یا طیف سنج، انقلابی بسیار خوب در عرصه شناخت خواص نوری مواد بوجود آورد آن قدر که برخی از پروژه های علمی و زیستی بدون روش های اسپکتروفتومتری ممکن نمی باشد. اهمیت این روش ... ...
آزمایشگاه مدارهای منطقی مهدی عظیمیپور- رضا عسکری مقدم ... ...
پروژه طراحی و پیاده سازی ربات های هوشمند امدادگر جهت عملیات جستجو و نجات تعداد صفحات:8 قالب فایل:pdf توضیحات: ربات های هوشمند طراحی و ساخته می شوند که قادرند با استفاده های خاص یا عمومی کارهای تکراری و یا ناامن را در زمان کمتر با دقت بیشتر و ضریب اطمینان بالاتر از انسان انجام ...
بدون شک دورۀ اوایل کودکی بعنوان مهمترین مرحلۀ توسعۀ در سراسر طول عمر یک فرد، در نظر گرفته می شود که در طیف وسیعی از پیامدهای سلامتی و اجتماعی در سراسردورۀ زندگی تاثیر می گذارند. همانطور که تحقیقات نشان داده اند مشکلات زیادی در فرد بزرگسال بصورت اجتماعی، مشکلات روانی، چاقی و ... ...
نام کتاب : جاناتان مرغ دریایی نویسنده : ریچارد باخ مترجم : نسیم امیر عظیمی فرمت : pdf ... ...