مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

سوژه یابی در رسانه های خبری


سوژه یابی در رسانه های خبری

حجم فایل : 304.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 28
بنام خدا 1 2 سوژه يابي نخستين مرحله و در حقيقت مهم و حساس ترين مرحله کار خبري است . اگر اين نخستين گام را درست، مطمئن و منطبق بر اصول حرفه اي برنداريم، يقينا در مراحل بعدي موفق نخواهيم بود.
انتخاب سوژه مناسب، پرداخت سريع، به موقع و صحيح سوژه در اعتمادزايي يا اعتمادزدايي به روابط عمومي بسيار مهم است. 3 بنابراين در اين عصر، روابط عمومي مي تواند
موفق شود كه :
الف) سوژه هاي مورد نياز مردم را سريع انتخاب كند.
ب ) ابزار انتقال و انتشار سوژه را خوب بشناسد.
ج) سوژه هاي انتخابي را در بسته بندي مناسب بپردازد.
كمترين تعلل در انتخاب و پرداخت سوژه، موجب حذف يا کم اثر شدن روابط عمومي در رسانه مي شود. 4 آسيب شناسي و نقد وضع موجود:
متأسفانه سوژه يابي و شيوه پرداخت آن در بسياري از روابط عمومي ها مناسب نيست ؛ زيرا :
الف) برخي از مواقع از كنار سوژه هاي ناب و دست اول و مورد نياز مردم به راحتي مي‌گذرند .
ب) بسياري از مواقع اجازه پرداخت و انتشار داده نمي شود.
ب) بسياري از مواقع نيز به سوژه هاي مورد نياز مردم دير و با تاخير مي پردازند. 5 ج) بعضي مواقـع به سوژه مورد نياز مردم مي‌پردازد اما با بسته‌بندي غير حرفه اي.
در مواقع بروز بحران نياز مخاطب به خبر و رسانه بيشتر مي‌شود و اگر به رسانه رجوع كند و چيزي نيابد و يا چيز نامناسبي پيدا كند ،اطلاعات خود را از منابع ديگر مي گيرد. 6 برخي از دلايل وضع موجود سو ژه يابي :
نقش عوامل درون و برون سازماني در سوژه يابي و پرداخت به آن.
اشراف و تسلط نداشتن روابط عمومي بر علم ارتباطات، روش‌ها و اصـول سـوژه يـابي و پرداخت سوژه ها. 7 عشق و علاقه نداشتن تعداد قابل توجهي از روابط عمومي ها به كار خود و روي آوردن به اين حرفه براي داشتن شغل.
غلبه نگاه اداري در كار .
نداشتن تخصص ، نبود يا کمبود جسارت حرفه‌اي نيز در سوژه‌يابي و نوع پرداخت آن موثر است. 8 نقش نظريه ها ي ارتباطي در سوژه يابي :
نظريه‌هاي ارتباطي جهت‌گيري ما را مشخص مي‌كنند و نگاه ما را جهت مي‌دهند. در بحث انتخاب سوژه نيز اين نظريه‌ها اثرگذار هستند اعتقاد و ايمان به هر يك از نظريه‌هاي ارتباطي، قطعاً در سوژه‌يابي و پرداخت به آن سوژه ها مهم است. 9 1- دروازه باني در رسانه و ارتباط آن با سوژه:
اين نظريه را نخستين بار كورت لوين در سال 1947 بكار برد.
بعدها وايت و وستلي و مک لين مدل هاي را در اين زمينه عرضه کردند. براساس مدل وستلي و مک لين مخاطب نيز دروازه‌بان و گزينشگر است و دست به انتخاب مي‌زند اينگونه نيست كه فقط شما دست به انتخاب بزنند. 10 اگر بين انتخاب سوژه شما و انتخاب سوژه مخاطب فاصله کمي باشد، شما در سوژه‌يابي موفق عمل کرده است اما اگر برعکس، اين فاصله زياد باشد، مخاطبان خود از طريق ارتباطات ميان فردي يا رجوع به مجاري ديگر دست ب...


مبلغ واقعی 18,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 15,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 193

دیدگاه های کاربران (0)

130-بررسی روش های تحلیل و طراحی لرز های سازه های زیرزمینی با استفاده از رو ش طراحی بر اساس تغییرمكان

130-بررسی روش های تحلیل و طراحی لرز های سازه های زیرزمینی با استفاده از رو ش طراحی بر اساس تغییرمكان

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی روش های تحلیل و طراحی لرز های سازه های زیرزمینی با استفاده از رو ش طراحی بر اساس تغییرمکان علی خیرالدین (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۶۵) دکترای سازه- دانشگاه سمنان-پژمان به زرد - کارشناس ارشد سازه- دانشگاه سمنان چکیده مقاله: امروزه به ... ...

دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies

دانلود کتاب فوق العاده Networking All-in-One For Dummies

یک کتاب کاملا مرجع برای تمامی علاقه مندان به شبکه و حتی کسانی که کار با شبکه را می خواهند از صفر آغاز کنند. شامل مباحث • Networking Basics • Building a Network • Network Administration and Security • TCP/IP and the Internet • Wireless Networking • Mobile ... ...

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2024-1403

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما