مرجع دانلود پاورپوینت های درسی

دانش امروز، فناوری فرداست. ادوارد تِلِر

خون و لنف


خون و لنف

حجم فایل : 2.4 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 14
به نام دوست كه همه عالم ازوست خون و لنف خون و لنف خون و لنف بافتهائي هستند كه به صورت مايع در بدن جريان دارند و عمل آنها توزيع اكسيژن٬ مواد غذائي و فرآورده هاي غدد مترشحه داخلي به تمام قسمتهاي بدن و سپس جمع آوري مواد سمي و زائد مي باشد. اين دو بافت داراي ماده بنيادي به نام پلاسما مي باشند و در اين پلاسما سلولها شناورند. سلولهاي لنف عبارتند از لكوسيتها(سلولهاي سفيد خون) ٬ ولي سلولهاي خوني عبارتند از: لكوسيتها٬ اريتروسيتها(سلولهاي قرمز خون) و ترومبوسيتها(پلاكتها).
تعداد سلولهاي قرمز خون انسان بالغ و سالم: 5-4 ميليون در ميلي متر مكعب
تعداد سلولهاي سفيد خون انسان بالغ و سالم: 10-8 هزار در ميلي متر مكعب
تعداد پلاكتهاي خون انسان بالغ و سالم: 400000-250000 در ميلي متر مكعب

پلاسما: Plasma
بخش مايع خون را پلاسما نامند كه 55% حجم خون را تشكيل مي دهد و 45% بقيه را سلولهاي خون به خود اختصاص ميدهند. سلول قرمز خون: Red Blood Cell(RBC)
سلول قرمز يا گلبول قرمز خون كره اي است مقعرالطرفين به قطر5/7 ميكرون كه فاقد هسته٬ ميتوكندري و ارگانلهاي ديگر مي باشد.اين سلول با داشتن هموگلوبين عمل حمل اكسيژن به بافتها و انتقال دي اكسيد كربن به ريه ها را به عهده دارد و در طي 10 روز عمر خود حدود 850 كيلومتر در بدن حركت مي كند. حدود يك درصد از اين سلولها داراي هسته بوده و به نام رتيكولوسيت خوانده مي شوند كه نوعي سلول قرمز نابالغ محسوب شده و افزايش ميزان اين سلولها نشانه افزايش ميزان خون سازي در بدن است.

سلولهاي سفيد خون: WBC))White Blood Cells
اين سلولها(گلبولها) بر اساس وجود يا عدم وجود دانه هاي كوچك(گرانولهاي) اختصاصي در سيتوپلاسم خود به دو دسته دانه دار(گرانولوسيتها) و بدون دانه(آگرانولوسيتها) تقسيم مي شوند.
گرانولوسيتها شامل نوتروفيلها٬ ائوزينوفيلها و بازوفيلها مي باشند.
نوتروفيلها: Neutrophils
حدود 65درصد سلولهاي سفيد خون را به خود اختصاص داده هسته اي چند تكه اي(چند لوبه) داشته كه با افزايش سن سلول به تعداد اين قطعات هسته اضافه مي شود(پلي مورفونوكلئر). اين سلولها با خروج از خون طي عمل دياپدز و مبارزه با عوامل خارجي نقش مهمي در دفاع از بدن به عهده دارند.
ائوزينوفيلها: Eosinophils(Acidophils)
حدود سه درصد از سلولهاي سفيد خون را شامل شدهبزرگتر از نوتروفيل بوده و در داخل سيتوپلاسمش دانه هاي قرمز دارد هسته اين سلول دمبلي شكل است. اين سلول در دفاع عليه انگلها نقش داشته همچنين در كاهش علائم التهاب نيز موثر است.
نوتروفيلها: Neutrophils
حدود 70 درصد گلبولهاي سفيد خون را اين سلول به خود اختصاص داده سيتوپلاسمي روشن با دانه هاي(گرانولهاي) صورتي دارد. هسته اين سلول به صورت قطعه قطعه (چند لوبه) بوده كه با افزايش سن به تعداد آنها افزوده مي شود.

(پلي مورفونوكلئرPolyMorphoNuclear=PMN)
همچنين ك...


مبلغ واقعی 23,824 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 19,059 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

دیدگاه های کاربران (0)

کتاب دیوانه وار

کتاب دیوانه وار

نام کتاب : دیوانه وار نویسنده : کریستیان بوبن مترجم : مهوش قویمی فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کتاب دیوانه وار
کاربرد هوش و فکر

کاربرد هوش و فکر

نام کتاب : کاربرد هوش و فکر نویسنده :دکتر ژوزف مورفی مترجم : هوشیار رزم آزما فرمت : pdf ... ...

دریافت فایل : کاربرد هوش و فکر

لطفا برای ارتباط با پشتیبانی از قسمت تماس با ما و ایمیل استفاده نمایید

فروشگاه پاورپوینت فایل اوکی © 2023-1402

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما